Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, September 26, 2011

Permintaan bertambah


Kalau mata bercahaya camni..
Maknanya.. dia tengah minum susu :)

Hasya sudah mula makan secara serius..
Lebih kurang 2 minggu..
Bubur nasi 2 kali.. pastu cereal 1 kali..
Pastu buah-buahan kalau ada..
Roti pun dah mula makan..

Mami dia igtkan..
Bila dah mula makan..
Maka permintaan untuk susu akan berkurang..
Rupanya makin bertambah ler pulak..

Dia dah mula minum 3oz sekali harung..
Dengan kapasiti 5 kali sehari..
Sedangkan mami hanya boleh supply, 12oz sehari..

Ye.. betul tekaan tuan-tuan dan puan-puan..
Sudah ada setin susu FM yg terpaksa dibekalkan kat umah MIL..
In case laa kan..
Menteri tetiba datang melawat ke hape..
Sampai tak boleh nak balik rehat anta susu..

Pagi2 tu hanya dapat anta dalam 8oz sahaja..
Tambahan lagi 4-5 oz.. akan dihantar masa lunch hour..
Pastu lagi direct feeding..

Takpe laa anak oiii..
Selagi susu mami ada..
Mami bagi..
Kalau dah takde.. susu tin tu ada..
Wpun mami tak rela..
Takkan nak biar kamu melalak-lalak pulak menangis..

Tapi..
Setakat hari ni belum laa lagi..
Stand-by gitu je..
Belum pernah pakai lagi..
.
.
.

1 comment:

Beattey said...

betul zel..

kalau dh makan, makin ligat dia menyusu..bukan makin kurang...itu ler yg aku selalu risaukan time keje dulu..skrg tidak lg..heheheh..