Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, September 7, 2011

Rumah saya takde kuih..


Ini adalah seriyus !!

Kira tahun ni merajuk tahap tak dapat dipujuk..

Setelah beberapa tahun.. (kiraan akal dalam 5 tahun)
Membeli kuih raya, bekas kuih, set jag baru,
Pastu lagi tukar cat, tukar langsir,

Akhirnya..

Aku sndr yg makan kuih..
Lagi menikmati permandangan rumah yg hari2 dah cemuih tgk..
Takde sapa pun mai raya umah aku taw..

Maka, tahun ini..
Tiada apa di rumah saya..
Hatta sebekas kuih pun tidak ada..

Namun, jika nak datang beraya..
Sila SMS sejam sebelum datang..
Kuih tkde... banyak benda lain boleh makan..
Pau Yik Mun ada.. Aman Gado-Gado ada..
Mee Rebus Mangga ada.. Mee Goreng Seri Melor ada..
.
.
.

6 comments:

amaniammar said...

sama le kita sis..

amaniammar da kuih pun dah licin ank sendiri yg balun...lg pun dok umah yg pack area..pyah nak open pd kgkawan..
huhuhu...

Selamat Hari Raya...
Jgn lupa update Juara PDR ye..
tq le sudi memujudkan contest ni..
baru da semangat nak berusaha...
agak-agak ada contest baru bg le thu sya..
boleh menambah kenalan

noradzlina.kamdani said...

umh aku...mmg jarang ade org dtg..tp still buat kuih raya, sbb sndri nk mkn.

kakngah said...

geng ah!
bln pose hritu g uptown sg. besar. murah2 giler kuih raya kat sana. tapi, sebekas pun aku tak beli. dah 13 tawon duk sini, kompem xder org mai raya rumah kehkehkeh!!

Min Aina Ila Aina said...

Sama la kita..tapi rasanya sebab saya tak jemput kot.hehe. Kat bandar ni kalau nak orang datang kena buat open house kalau tak org segan.

littlehumblelynn said...

Zell,

xper,byk benda lain leh jamu .yg ptg dpt jupe mata kata org.baby ok dah?

adelina said...

Umah aku....langsir 4 tahun lps tak berganti...dah beli rail dan dah siap jahit langsir baru lepas pantang 2 tahun lepas tapi bila suruh en rudy pasang takde tangga pulak..