Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, December 13, 2011

Adik, Abang, Mami, Papa


Anak-anak aku malam tadi semasa aku menonton citer Cinta Samseng..
Yang abang dok melukis..
Kejap2 ambik kertas A4 baru..
Kejap2 ambik lagi..
Sampai aku jeritkan baru stop..

Yang sorang lagi..
Dia ni lak.. kalau abang Kalep ada rumah..
Manjang happy je..

Kalau abang dia duduk umah nenek 2-3 hari..
2-3 hari gak laa memerap panjang..
Sampai aku nak pi berak pun tak boleh..
Nak melekap panjang dengan mami..
Letak kejap depan TV pun tak boleh..

Tapi, kalau abang ada..
Biar laa abang dia tido sekali pun..
Dia tak kisah kalau aku tinggalkan pergi masak ke hape..
Dia tunggu laa abang dia tu depan TV..

Lepas habis melukis.. main kasi ikan makan pulak..
Tali skipping dia buat pancing..
Adik dia jadi ikan..
Dia lak kasi makan ikan..
Berterabur abih satu rumah dengan mainan..

Papa pulak.. as usual..
Tutup Pejabat Pos Slim River..
Dia bukak pulak Pejabat Pos Kota Malim..
Keje pejabat semua bawak balik rumah..

Apa pun..

Cinta Samseng dah habis..
Tinggal citer Dhia tu je lagi aku nak tengok..

Puas hati ke ending Cinta Elysa malam tadi..
Cerita ni boleh digarap lagi kasi panjang..
Kalau Puteri Tertukar boleh sampai 600 episod..
Cinta Elysa boleh pergi sampai 60 episod pun jadi laa...

Contohi citer Indon yang merepek tahan gaban mangkuk hayun..
Asyik2 anak tertukar.. asyik2 masuk spital..
Asyik2 anak hilang.. asyik2 buta...
Asyik2 anak kabur dari rumah.. asyik2 kena tabrak..


5 comments:

kakngah said...

hadoi... aku terbayang2 ni lobang idung aril kembang kempis duk luahkan perasaan kat elysa...

diLot said...

kak.. pancing gne tali skipping.. die nak perli mak die lam senyap ke ape.. ade tali skipping tak digunakan? heheheh.....

I want to lose weight said...

heheheh mak dia takkan beli tali skipping..

dia ambik kat umah aki dia

Mimy Hamid said...

cinta samseng kak zel dah habis tak dpt dgr akak meroyan tiap hari selasa dlm FB..ngehhhhhhhhhh

adelina said...

tunggu cinta elisa masuk slot tengah hari , dramasutra? baru aku tengok,...duk tengok jelah orang meroyan kat FB,...he he he