Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, December 22, 2011

Cita-cita semasa kecil...


Aku rasa time tu umur dalam 11-12 tahun...
Belum akil baligh lagi..
Tapi cita-cita dah besor time tu..

Aku berangan-angan..
Nak buat buku masakan..

Hah ngkorang...
Ni bukan bidaah tau..
Kisah benar..

Aku masih igt lagi smpi ke la ni..
Time tu aku baru pandai masak roti telur..
Ala.. yg celup telur..
Pastu letak atas pan..

Beriya-iya aku tulis resepinya dalam 1 buku sekolah ni..
Siap lukis-lukis lagi cara pecah telur..
Pastu camne nak lekatkan telur atas roti..
Siap ada resepi nak buat sos pencicah..

Buka tutup botol sos
Tuang dalam pinggan dan sedia untuk dicicah :)

Manalah aku nak tahukan..
20 tahun kedepannya..
Rupa-rupanya..
Aku hanya pandai masak

Ikan goreng berlada.. Rebus bayam..
Sambal sardin.. Ayam goreng kicap..

Nasib baik cita-cita itu terkubur sebaik sahaja..
Buku resepi aku yg ada 1 je resepi tu hilang masa pindah :))
.
.
.


No comments: