Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, December 4, 2011

Hasya sudah 11 bulan

Pantas tul masa berlalu..
Tahun lepas.. bulan doblas ni..
Mami tengah betul-betul sarat..
Dah tu.. masuk 8 bulan baru laa selera gajah kembali..
8 bulan mabuk tak abih-abih..
Elok masuk minggu ke-33.. Hilang begitu sahaja..

Ye.. Hasya sudah berjalan..
Jalan-jalan tersembam gitu..
Kalau aku snap pakai DSLR..
Boleh nmpk ada lebam2 sana sini..

Abang Kalep dulu, mula berjalan betul 10 bulan 1 minggu..
Hasya lambat sket.. 10 bulan 3 minggu jalan2 jatuh lagi..
Pastu dia ni malas practise..
Lebih senang lagi merangkak sana sini..

Gigi dah ada 7 batang..
5 atas, 2 bawah..
Nasib baik dia tak suka menggigit..
Kalau kita masukkan jari pun dia takkan gigit..




Keruk apa tu tau..
Cari gam pelekat diaper tu nak bukak..
Ni ntah apa peel la pulak..
Suka betul bukak diaper..

Lagi 11 bulan ni..
Hasya dah mula makan yg sedap2 sket..
Kadang2 bagi dia ikan goreng.. ayam goreng..
Puree2 apa bagai tu dia tak layan..
Suka sangat makan nestum beras merah..
Tapi tak leh bagi selalu..
Sebab, bila makan nestum..
Berak dia akan jadi "WANGI" satu macam..
Nak pitam mami tiap kali mencebuk dia..

Hasya tak panggil aku mami pun..
Selalunya dia akan panggil MAKKKKKK...
Paling suka pada Abang Kalep dia..
Boleh nampak dia monyok kalau abang g umah nenek..

Sangat manja sama papa..
Agaknya anak pompuan mmg camtu kot..
.
.
.

5 comments:

Hafiz said...

huhuhuhuhu... Comel... Aisar bila laaa nak dapat adik :(

Mimy Hamid said...

sy suka tgk hasya dari dia baby lagi..cutee dan cheecky sungguh..teringin nak jumpee

aQueen said...

huwaaaa..naper cepat sgt Hasya jalan.. Eve tk boleh jalan pun lg.. asik diri senyap2 je.. langkah pun takmo..huhu..

I want to lose weight said...

baby ni.. sampai masa dia nanti, jalan ler dia..

nnt cepat jalan cakap pelat cam abang.. dah dekat 6 tahun cakap masih gak tak betul lagi

iswatie "colours of life" said...

Cepat btul kan. Rasa br semlm pregnant anak2 kita noooo