Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, March 25, 2014

Bercuti Medan Part III - Restoran Padang

Walaupun hati masih sedih..
Masih perit dengan pengakhiran MH370..
Kita yang hidup ni perlu teruskan hidup..
Mungkin inilah amaran dari Allah S.W.T..
Sama-samalah kita ambil iktibar dari peristiwa ini..


Ini adalah persinggahan pertama kami apabila tiba di Medan..
Memang semua orang lapar kaw-kaw punya..
Sampai  kat kedai ni..
Memula tu nak buat macam kat M'sia ni ler..
Ambik pinggan.. ambik nasi.. ambik lauk..

Sekali budak kedai tu suruh duduk..
Katanya nanti depa hidang..
Pastu cakap kat Hajah Norlia..
Mama pilih laa dalam 2-3 lauk..
Make sure ada ayam goreng untuk Kalep..

Mak aku pi jengah kejap je..
Pastu dia duduk balik..
Katanya nnt depa hidang semua..

SEMUA?!!!!

Memang semua pun..
Kat meja lauk tu ada dalam 10-12 jenis lauk..
Semua sekali depa hidang kat meja..

Ada rendang ayam, bergedil, kari ayam, gulai ikan, ayam goreng, keli goreng, gulai jering, pucuk manis rebus, cap cai goreng, gulai nenas, ikan goreng, sambal..

Semua depa susun atas meja..

Pak Budi kata.. makan je..
Nanti depa akan kira yg di makan je..


Yang dalam bekas purple tu...
Air basuh tangan...
Setiap sorang dapat 1 bekas..
Gigihnya laaa membasuh pinggan mangkuk..

Lauk yang tak berusik..
Atau tak habis..
Depa akan campurkan balik..

Tertanya gak.. tak basi ke buat gitu..

Lepas tu baru depa kira lauk yang habis makan..

Nasi kecik je..
Secawan.. tapi cawan kecik..

Akak gergasi habis berapa tau..

4 cawan!!!

Lapor wei... maklum laa dah berjaga dari pukul 3.00 pagi..
Sampai kul 10.00 pagi baru dapat makan..


Yang ni sedap..
Macam sambal belacan..
Tapi tumbuk kasar.. pastu goreng..
Tapi pedas!!!!
Bukan cili merah biasa tu tau..
Cili api kampung yang merah meletup tu..

Total kami makan tengah hari tu..
Untuk 8 orang = Rp 130000
Lebih kurang RM43.00..
.
.
.

No comments: