Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, March 6, 2014

Business Model Canvas - Sifu Roslina Shaik Dawood


Tak lama lagi..
Aku ni pun bakal gak ler..
Jadi Alumni Sifu Roslina Shaik Dawood...

Tau dak..
Masa mula-mula aku kenal dia..
Aku beli mainan 2nd hand jenama Fisher Price dari dia..
Mana nak tau..
5 tahun selepas berkenalan..
Kak Roslina skang ni adalah salah seorang usahawan yang berjaya..
Dari kedai mainan bundle..
Skang dah ada gedung perabot, catering, kedai baju..
Dan paling terkini..
Dia menjadi MENTOR untuk bakal usahawan dan usahawan sedia ada..


Yang aku nak citer lepas ni..
Adalah berkenaan kelas BUSINESS MODEL CANVAS..


Kelas ni adalah untuk memudah cara..
Bagi celik mata.. celik minda..
Bagaimana untuk bina perniagaan supaya berkembang maju...


Bakal usahawan dan usahawan adalah dialu-alukan untuk menyertai kelas BMC Kak Ros ni..

1- Anda mahu mencari pendapatan sampingan.. tapi BAGAIMANA?

2- Anda ada idea perniagaan.. tapi WAS-WAS

3- Anda ada modal.. ada idea.. tapi KELIRU

4- Anda sudah ada perniagaan tapi CELARU

5- Anda sudah establish tapi MAHU LAGI DAN LAGI



SEPATAH DUA KATA DARI KAK ROSLINA

"Business Model Canvas adalah satu cara untuk kita menerangkan, mencabar, mendesain atau melahirkan model bisnes kita secara sistematik...
Setiap orang bisnes perlukan business plan.. Bila kita dengar mereka kata ..'aku tak tau la pasai apa aku meniaga fail...' itu maknanya mereka tak pernah ada ilmu BMC..
Saya sarankan semua anda belajar BMC.. tak kira berapa besar bisnes anda! tak kira apa produk anda. tak kira berapa lama anda dah hidup di dunia ni
ada beberapa pihak yg tawarkan kelas ini.. pilih yang mana anda suka. tapi make sure anda belajar! janji dapat belajar! kerana ilmu ini sangat penting difahami dengan betul

utk saya, saya tukarkan context cara belajar BMC.. saya cuba permudahkan cara penyampaian dan make it fun supaya serap masuk dalam kepala.. saya telitikan setiap elemen dan beri contoh yang jelas. saya pastikan anda faham dan terus dapat buat depan mata saya!
Saya juga ada bonus modul tambahan OSIR - cara problem solving yg tepat dan pantas... saya ada 10 tips cari pendapatan sampingan... dan di Shah Alam saya bawakan usahawan berjaya puan Suraya Ali utk share pengalaman beliau menggunakan BMC...
Di Pulau Pinang Alhamdulillah puan yang sangat berjaya Puan Famiza Zulkifli akan memberikan kata inspirasi...
Di Kelantan saya dapat belas ehsan tuan guru dato Roslan Ab Hamid untuk hadir dan beri kita semangat!
amacam??
Penang - 16 March - 4 kekosongan Bintulu - 11 March - 2 kekosongan Shah Alam - 23 March - 8 kekosongan Kelantan - 29 March - 7 kekosongan
Saya jaminkan ilmu yg saya bakal beri dan saya akan pulangkan semula 100% yuran jika pihak tuan/puan tidak dapat belajar 1 apa pun dari apa yg saya sharekan nnt ya saya berani kerana saya yakin apa yg saya sampaikan amat bermakna dan penting utk kita"
Jika anda berminat..

Buka FB dan search Roslina ShaikDawood atau klik SINI
PM Kak Ros untuk maklumat dan pertanyaan lanjut..
Pesanan Kak Zel..
Kalau nak berjaya jangan KEDEKUT Kalau nak berjaya jangan BERKIRA Kalau nak berjaya jangan MALAS Kalau nak berjaya.. BUAT CARA NAK BERJAYA

:)

No comments: