Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 19, 2008

Cambridge IT Cert



Bestkan tempatnya.. betul2 depan bowling Plaza Flamingo. Nak parking pun senang... Sapa2 yg nak wat training untuk kompeni dalam KL gak.. leh laa survey tempat ni.


MSD ni ekceli boss lama aku.. masa mula2 aku masuk keje sini dulu, depa laa yg jaga hal2 monitoring, maintenance, course, training.. then start this year, kompeni lain lak yg handle. Tapi ikutkan tempat keje aku ni tak termasuk laa pulak dalam kontrak baru ni. So, ibaratkan aku ni free as a bird la...

Ahad lepas, dapat call dari MSD suh aku datang semalam ke MSD Knowledge Center. Ambik ujian Cambridge IT untuk trainer. Yelah, sebelum nak train orang.. aku mesti laa ada sijil dulu. So, semalam utk Initial Steps. Sonang je ujiannya pun... Kalau tak dapat 100% markah, mmg bangang laa aku ni.


Anyway, certificatenya adalah dari Cambridge di London. Pas exam, kena tunggu 2 bulan baru dapat sijil. Kosnya ?!! aku tak pasti.. sbb aku kan ditaja. TQ TQ MSD !!

Initial step ni sesuai untuk bebudak umur 7-10 thn... so, aku yang berumur 29 tahun ni boleh menyiapkan ketiga-tiga ujian dalam masa 30 minit walaupun masa yang diberi adalah 3 jam.


WORD - senang banget seh




Ni lak Excel



Ni PAINT

Lepas dah lulus yang ni nanti ada NEXT Step pulak.. yg ni tahap tinggi sket la.
.
Sebab semalam aku g lambat, mmg tak sempat la nak kejar lunch kat Hotel Flamingo tu.. layan Mc.D je dlm perjalanan. Fillet-o-fish ngn fries + milo. Balik exam tu smpi umah dalam 9.30 malam, layan nasi lauk kerang + ikan goreng berlada.. huwaaaaaa... makan malam nasi lagi tu.
Lantak laaa... yg penting aku leh tido nyenyak.
.
Ubat dapat makan sekali je sbb aku tinggalkan kat umah. Tapi gerder pakai dari 9 pagi smpi 10.00 malam.. dah rasa cam urat2 dalam perut aku ni terseliuh pasal lama sangat pakai. Tapi dapat rasa bezanya yang perut aku yg dulu ala2 peknen 7 bulan.. dah turun jadi 5 bulan.
.
.
.

2 comments:

Maizatul said...

hi..saya ni mengalami sama masalah ngan awak...leh le kongsi sesama..lagipun memang nak cari member blogger ni..salam perkenalan

Sal said...

Salam..saya pun tengah nak lose weight nie. Lepas bersalin anak 1st, berat badan tak turun-turun. Nie tengah dok diet & exercise sekali. Target saya dalam 6 bulan nie turun 5kg.