Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, February 27, 2011

Setem free ke?

Sebalik pokok tu dan tiang...
Punya laa ramai orang nak bayar saman..
Hari ni kan last :)

Biasa laa tabiat orang Malaysia..
Selagi tak hari terakhir.. selagi tu laa takmo pi bayar..
Last minute lagi thrill..

Tu jap lagi mesti ada yang berang..
Sebab line bayar saman kat pejabat pos ni selalu tak stabil..
Masuk tengah hari.. tup-tup kang tak leh bayar dah..
Awak dah lencun ketiak beratur tengah panas..
Tetiba kang tak boleh bayar..
Dah kena g tempat lain pulak..

Aku pun ada gak saman..
Speed trap pada tahun 2005 dahulu..
Mula2 kena tu RM300.00..
Pastu lepas 2-3 tahun kurang jadi RM150.00..
Ni sempena 50% diskaun...
Dah tinggal RM70.00 sajer..
Berkat tu aku peram selama 6 tahun...

Kesian pulak yang kena saman antara 2009-2011..
Takde diskaun lansung..
Kena bayar full rm300.00..
Patutnya org yg bayar cepat.. diskaun laa kan..
Orang yang bayar lambat bagi penalti lagi.. supaya serik..
.
.
.

2 comments:

Nieja said...

dapat gak la diskaun kak tuk yg kene saman 2010..hehe org da baya smlm..
gune myeg je..arini tgk da clear da..xperlu beratur basah ketiak da..

CuppyCakeMommy said...

seb baik takde saman lagi..
hasil dari pemanduan yang 90km/j aje
ekekeke

btw..ada educational toys for your kids at my blog ye..do cekidout