Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, February 15, 2011

Mahal sudah.. Murah pulak..

Ni ala-ala resit Genius Aulad laa jugak :)
Tapi version Masjid Jamek Tg Malim punya...

Tahun lepas dah tadika termahal di Tg Malim..
Wpun tak laa semahal GA..
Tak semahal Smart Reader..
Jauh panggang dari api banding Young Ambassadors atau CEC..

Namun hasilnya sangat mengecewakan..
ABC tunggang langgang..
123 boleh dalam bahasa Cina sahaja..
Membaca jangan harap laa kan..

So, ini tahun.. bukan sengaja nak cari yang termurah..
Tapi nak yang paling terdekat ngn pejabat mami & papa..
At least kalau mami sibuk.. papa leh take over anta jemput..

Aku pun tak tau yurannya semurah itu..
RM20.00 je sebulan.. sekolah dari 8.30 pagi - 12.30 tgh hari..
Yang bestnya.. muridnya ada 7 org je termasuk Khaleef..
Dari buku-buku yg aku tgk tadi..
Semua subject ada.. BM, BI, Maths, Sains dan Agama Islam..
Wpun takde pendekatan Mental Arithmetic cam kat sekolah lama..

Takpe laa Khaleef..
Sepadan laa ngn status Jobless mami ko skang ni..
Mana tau dengan tadika masjid ni..
Nanti membawa ke jalan yang baik..
Mana tau jadi tahfiz al-Quran ke...
Boleh mami tumpang fadhilatnya dapat anak tahfiz :)

Khaleef akan mula sekolah minggu depan..

GOOD LUCK!!!
.
.
.

8 comments:

Amiizaa2001 said...

Amin, Anak lelaki bgs htr tahfiz :)
kalaou ada ramai anaklelaki, boleh pilih mana satu nak htr tahfiz.

tapi aku ada sorang jerk mcm ko zel:)...

mama maman said...

murah la tuh... mama yana hantar kat kemas perpaduan pun yuran tiap2 bln rm35.... jadi apa pun tak kesah kan asalkan menjadi...

nurulhudaresad said...

takpe la kak...apa ada pada nama....yg penting hasilnya nanti.....good luck khaleef....=)

noradzlina.kamdani said...

good luck khaleef...
so lepas ni xde la alsan khaleef skola cina x bole sembahayang he he he

Miss Tira said...

Untungnya kalau dapat anak bergelar tahfiz. Seorang tahfiz berupaya membawa 10 ahli keluarganya masuk syurga. Tapi tu laa, tak ramai ibu bapa yang sedar akan kebaikan belajar Tahfiz ni. :)

✿ etiey erywan ✿ said...

adus.. tak pe. mana- mana pun yang penting usaha abak nak belajar tu kan ;P

Yu'xan Lee said...

mahal murah tak jd isu kan akak janji dia nk belajo...tue yg pentingggg

Mia-Ina said...

semoga doa akak untuk khaleef dimakbulkan.sape tahu khaleef akan jd tahfiz lak..amin