Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, July 22, 2012

Drama King


Jenuh tau mamat sorang ni..
Sebab tahun2 sebelum ni dia tak pernah cuba puasa..
Bangun tido je terus ngap susu sebotol..

Oleh kerana tahun ini dia sudah nak menjangkau 6 tahun..
Maka, rasanya afdhol dah laa aku ajar puasa..

Hari pertama dia dapat puasa penuh..
Tapi jenuh laa menahan telinga..
Dengan jeritan lapar dia..
Bukan merengek tau..
Dia menjerit-jerit nak buka puasa..

Drama sangat..

Time buka puasa..
Tengah siap2 meja tuh..
Mami tuang ler air awal2 dalam gelas supaya sejuk..
Pastu cakap kat Papa..

MAMI TAK PASTI LAA MANIS KE TAK..
DAH LAMA TAK BANCUH AIR..

Sekali Kalep menambah..

OK JE MAMI AIR TU..

Rupanya dia dah minum rasa..
Takpe laa.. ampun sbb dia bukan tau apa lagi..
Mami tetap kira dia sudah puasa 1 hari..

Hari kedua..
Dah kul 1.00 tgh..
Adik Hasya makan biskut..
Suap abang dia sekali..
Abang pun terus makan dan makan dan makan..

Itu jelah dia makan.. biskut keju..
Air pun tak minum sebab puasa laa sangat..

Hari ketiga..

Masih bertahan lagi takat 2.30 ptg ni..
Kalau dah cmni.. mmg aku tak kasi berbuka..
Lagi pun ini kat pejabat..
Jerit laa hape pun..
Air takde.. makanan jauh sekali :)

Tapi, hari ni awal2 dia sudah cakap nak mainan..
Takpe.. kedai RM2 berlambak kat Tg Malim ni :)

PAPA.. sila laaaa igt janji awak nak beli ice cream utk dia..
.
.
.

2 comments:

kakngah said...

sama la aku.. selalu menjanjikan menan kedai rm2 utk adf.. hihihi!!!

mia-ina said...

wah susah juga mendidik anak pose..kena byk sbr ek kak..