Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, July 3, 2012

Mengalah juga...


04/07/2012 - Rabu

Akhirnya.. setelah hampir sebulan tak makan nasi..
Pagi ni aku sarapan nasi..

Menimbangkan perkara ini sejak malam tadi..
Pagi ni tak tahan dah..
Bawak kereta pun rasa menggigil..

Isnin lepas aku datang bulan..
Last datang bulan.. 3 bulan sudah kot..
Itu pun sehari je..
Kali pertama.. Januari lepas Hasya BF campur2..
Kiranya ni kali ketiga utk tahun ni...

Hari pertama yang aku follow Rehan tu ok lagi..
Masuk semalam... senggugut sudah mari..
Semalam betul2 makan telur rebus sebiji..
Tak boleh nak telan..

Selalunya.. pening sket pun aku dah balik rumah..
Maklum laa ada assistant..
La ni keje sorang.. kena gak laa duk pejabat smpi ke petang..

Balik tu.. rebus daging..
Konon2 nak buat sup.. pastu utk MIJ, goreng blackpepper..
Tak smpi 15 minit.. aku tutup api dah..
Perut rasa nak runtuh berdiri lama-lama..
MIJ balik muka lapar.. kesian pulak..
Aku rebus sket lagi.. terus wat masak kicap..
Liat nak mampus.. tapi laki aku yang baik tu.. telan jugak slow2 :)

Aku tak kisah hape dah..
Terus membongkang depan TV tido..
Hasya ngn Kalep pepandai laa bawak diri masing2..

Pagi ni bangun.. perut dah ok...
Tapi badan lak rasa sengal-sengal..
Darah keluar cam darah pas beranak tu tau..
Cam paip pecah..
Malam tadi.. 3 kali tukar seluar tido..

Dah makan nasi ni...
Rasa nak muntah la pulak..
Ntah mana yang sakit ntah..
Senggugut pun ye.. sakit2 badan pun ye.. perut berangin pun ye..

Apa pun..
Pagi ni aku menggigih gak timbang..
Walaupun aku tau rahim aku tengah kembang..
Pasal tengah periodkan..

Berat masih dalam lingkungan 119 gitu..
Lama tul aku bertahan ni..
Harap2 jangan laa esok jadi 122 pulak :))
.
.
.

4 comments:

Sofie Natashah said...

its ok kak Zel. Yang penting kesihatan.

noradzlina.kamdani said...

klu dh x sihat x pe la..langgar sket pantang.

Wawa said...

mengalah sehari tkpe...sy dulu pun tak boleh tahan seminggu tk sentuh nasi...so sy makan nasi seminggu sekali, tu pun dlm kuantiti yg cket...yg lain makan sup je...tp lain org lain carenye...kawan sy tak makan nasi lgsg, makan lauk je, berat tk turun2...mungkin kne stabilkn metabolism dlu...:) good luck kak~!

Min Aina Ila Aina said...

Mungkin diet akak mengubah hormon, tu sebab peroid pun datang, senggugut pun serang. Akak kena lancarkan darah tu, minum air halia ke boleh buang angin sekali.