Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, July 2, 2012

Setahun 6 bulan...


Kenit ni masih BF lagi secara PJJ..
Daya tangkapan nenet waktu malam makin advanced..
Kadang2 sampai mami tak terasa yang dia dah menenen..
Tau2 ada dah tido atas mami cam smack down tu..

Dah kurang membenyek..
Tapi hobi mengemas dia tu makin lama..
Makin menjadi-jadi..

Skang ni dah pandai sorong kerusi..
Panjat..
Pastu kemas pulak tempat yang tinggi..

Mami stress Nak oii!!!

Cepat bercakap..

Skang dah pandai ATU.. (satu..) GE.. (tiga)
Dua tak reti sebut..

Suka meratib panggil Mami...
Dulu nak sangat dengarkan..
Skang mami, sila tadah telinga..

AMEY... AMEY.. AMEY...

MIIIII... MIIIII....

MAMEH.. MAMEH...

Selagi tak menyahut..
Selagi tu ler dia meratib :))

Dah pandai mengacah2..
Dia selalu ambik botol susu abang Kalep..
Pastu pura2 cam nak bagi..
Abang baru nak isap..
Dia dah rampas bawak lari :))

Kesudahannya..
Abang cengeng dia lak menangis beriya-iya..

Sama gak.. kadang2 pagi2..
Abang berak dalam bilik air..
Dia datang... cebok air dengan cawan..
Curah pada abang..

Budak tulang sejuk tu.. tak boleh kena air sejuk pagi2..
Nak mandi air panas selalu..
Hasya tak kisah..
Dia memang suka mandi air sejuk..

Satu je perangai yang mami tak berkenan..
Kalau  hari cuti..
Dia tahan mata dia takmo tido sebab nak main..
Pastu smpi satu tahap dia mengantuk sangat..
Nanti dia melalak tanpa dapat dipujuk lebih kurang 1/2 jam..
Lepas tu baru dia tido..
Adoi.. nak mendengar dia nangis lama tu tak tahan..
.
.
.

3 comments:

noradzlina.kamdani said...

pergh..klu aku dengo bdk nangis rs mcm telinga nk terkeluar la...semput mendengarnye..stress tau.

mia-ina said...

jap je hasya dh setahun ek...:-)

gebu's fairy tales said...

pandai dak kecik ni menyakat..budak besar gini syoklah buat main