Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 9, 2012

Pesanan buat Zed Zaidi


Wahai Rozaidi Jamil..
Aku tahu ko dengki..
Aku tahu ko jeles..
Aku tahu ko tak puas hati..

Namun, itu takpe laaaa..
Ramai dah hantam sama lu..

Ni akak nak tegur..
Kalau berbahasa Inggeris.. salah eja.. salah grammar..
Akak boleh terima dek non..
Sebab itu biasa laa kan..
Artis eksyen2 nak speaking speakong tapi ke laut..

Ni apa kes..

Ko guna bahasa Melayu pun ejaan salah..

MENGALAKAN - yang betul ialah MENGGALAKKAN

Dalam proses pembentukan kata,semua kata dasar yang menerima apitan peN-...-an atau ke-...-an akan membentuk kata nama terbitan contohnya pembalakan,kebanyakan manakala kata dasar yang menerima apitan meN-...-kan dan di-...-kan akan membentuk kata kerja terbitan contohnya menggalakkan dan dimasakkan.


MEROSAKAN - yang betul ialah MEROSAKKAN



Ke ko eja guna tatabahasa Singapura?
Nak bagi Mat Haron paham..
.
.
.

7 comments:

ejaa said...

haha. btol2.
dah rezeki die kan. nak wat cam mana.

makcikrehan KJB said...

dasarrr. meh tahun depan pakat undi retiz korea pulak, bagi dia tambah meroyan. huahauhau

I want to lose weight said...

Baru timbalan presiden dah bongkak..

Mummy said...

bila baca tweet dia dah bunyi cam org sengau bercakap...heheh

I want to lose weight said...

jiwa kacau la tu :))

safina said...

Dengki la tewww, heheheheh

Mimy Hamid said...

kak zel mmg syg abg haron ni...hihi..zed zidi jeles tak pernah tercalon popular...sembilu dah berzaman tamat