Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, August 10, 2012

Akhirnya sofa koyak rabak itu berganti jua..


Selepas bebudak berdua ni menghancuskan sofa lama..
Dah laa sofa tu buruk..
Depa campak2.. koyak2...
Maka, kami suami isteri sependapat..
Oleh kerana rezeki sedikit murah menjelang raya ini tahun..
Apa kata tukar je sofa hazab kepada yang baru..

Ciri-ciri yang dicari..

1- Bukan jenis kain kerana kanak2 ribena tengah membesar..
2- Bukan jenis kusyen2 cam yang lama.. yg simple dah cukup..
3- Bukan kaler cerah..
4- Bukan 3-2-1..  mana nak sumbat, rumah ni sempit
5- Bawah 1K

Setelah mencari-cari...
Ada 2 je yang menepati syarat2..
Namun...

Yang satu tu regenya 1587.00
Dan yang tertera di dalam gambar 475.00

Satu over budget..
Satu under budget..

Fikir punya fikir..

Tak payah laaa berabih sangat..
At least.. lebihan tu boleh beli benda lain..
Dah beli pun... nnt i tayang hokay :)

Maka.. kami bersama-sama pilih yang murah itu..
Kerusi tu L shape..
Padan laa dengan rumah sekangkang beruk ni..

Itu laa citer disebalik sofa baru tersebut :)
.
.
.

3 comments:

Qaseeh Tolia said...

Wah raya sakan ni!! Takpa setahun skali asalkan beringat..

N a d i a said...

cantik!

kat mana kak zel beli nihh?

mamAdam AqilJannah said...

ni L-shape kn??sebijik sopa kt umah DC tp kaler itam sumer :) sng nk maintain..kalo kotir lap je ngn kain bsh or wipe tisu :)