Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 14, 2012

Rancangan perjalanan kami


Petang Sabtu... lepas MIJ balik keje..
Terus memulakan perjalanan balik ke kampung...
Balik kampung belah dia dulu untuk buka puasa..

Kota Malim Prima, Tg Malim - Kg Lambak, Tg Malim
Anggaran perjalanan 8.1km..
Anggaran masa 14 minit..
Melalui Jalan Proton City..
Ke Jalan Utama UPSI..
Masuk Jalan Ketoyong..
Ambik short cut kat sekolah Tamil..
Teruskan smpi ke Kg Lambak...

Selepas gitu gini gitu gini..
Malam yang sama..
Akan balik pulak ke umah Hajah Norlia...

Kg Lambak, Tg Malim - Kg Gumut Tambahan, Hulu Selangor
Ni jauh sket..
Merentas sempadan lagi..

Anggaran perjalanan 13km..
Anggaran masa 20  minit..
Melalui Jalan Besar..
Ada lalu tepi highway tapi tak masuk pun..
Sampai jambatan Sg Inki..
Kornar kiri  masuk Jalan Panglima Besar..
Itu kira sampai ler tuh...

Dijangkakan.. kami akan tempuh jammed jugak..
Pertamanya di simpang masuk sekolah Tamil Manikavasagam..
Pastu satu lagi traffic light kat Taman Bahtera..
Tapi selalunya musim2 perayaan ni..
Traffic light off..
Pandai-pandai ler nak melintas ke hape..

Lepas tu dri raya pertama sampai laa habis cuti..
Itu laa keje..
Kejap ke Kg Lambak.. kang ke Gumut Tambahan..

Perjalanan ini.. telah ditempoh..
Selama 5 tahun berturut-turut tanpa gagal..

 

Tak payah tag aku bab2 perangkap had laju ni..
Orang lain sedih tak dapat balik kampung..
Aku sedih sebab tetiap tahun rutin yang sama tak berubah-ubah..

Harap2 nanti bila Kalep dah besar..
Dia akan belajar kat Korea..
So, bila raya..

AKAK BALIK MANA TAHUN NI?

Oooo

AKAK BALIK KOREA SELATAN!!!!

:))


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI UNTUK SEMUA KAWAN-KAWAN, PEMBACA LWC
AMPUN MAAF ZAHIR BATIN JIKA ADA TERKASAR TULIS..
TERKASAR WAT STATUS FB..
TERKASAR BAHASA BILA CHATTING...

peace!!
.
.
.

6 comments:

Fara Dilot said...

nak komen nak komen.. org ckp tak bekembang kawen ngan org kampong sebelah... ahhaha.. akk soh a mak akk pindah johor ke perlis ke.. leh aa jalan jauh sket :p

I want to lose weight said...

Ni dah kira negeri sebelah ler..
Mij duk perak...
Mak akak duk selangor...

N a d i a said...

Kg. Gumut Tambahan dekat ngan ada petrol stesen Caltex tu ker? Sungai Inki?


Dokek ajo ngan Tg. Malim tu ha. Saya 2nd raya balik Tg. Malim kot.. tahun lepas tak berkesempatan raye umah akak. heh heh..

sitynuress said...

slamat hari raya zel! :)

I want to lose weight said...

2nd raya akak ada sini dan begitu la hari2 seterusnya....

mamAdam AqilJannah said...

sama je kita...arah sungai buloh-rasa-kkb-tg malim-kuang..sehari blh round sumer...tp la ni tercampak jauh..thn ni rayo ngn kanggaroo lg..huwaaaa