Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, August 5, 2012

Ayam Percik Ana Suzana Inspired :)


Orang memercik..
Aku pun nak memercik jugak..

Bahan-bahan apa bagai..
Korang boleh tengok kat blog Ana Suzana..
Ada kat blog listing aku belah kiri..


Ini.. kalau ditengokkan pada warna..
Nampak sangat terlebih kunyit..
Dah tu aku pilih bahagian dada..
Lama gile nak tunggu masak..
Dah laa kul 6.30 petang baru mula  masak..


Pastu nak kena masuk oven pulak..
30 minit..

Last2 azan dah berkumandang..
Ayam tak abih bakor lagi..


Nin dia..
Yang sudah siap bakar dan dipotong-potong..

MIJ kata buleh laaaa..
Pasal dah takde lauk lain :))

Tapikan, waktu sahurnya..
Aku malas nak hidupkan oven..
Panaskan minyak.. gaulkan balik dengan kuah..
Pastu goreng garing2..
Lagi sedap dari yang dibakar..
.
.
.

3 comments:

ibh_sue said...

Wah! Memercik ko ya zel. Ok la tuh sbb boleh bwt aku terguda jg.

noradzlina.kamdani said...

ok la beb..aku x pernah buat ayam percik..ko banyak improvement la skrg ni...

#ciksuzlin said...

Nak resepi kak (^__________^) Macam sedap ni~