Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, September 5, 2012

Demam secara berjemaah


Asalnya Khaleef ler nih..
Hari semalam dia main hujan masa aku beli lunch..
Balik dari kedai tu aku suh mandi dia wat degil..
Petang tu suhu naik..

Malam tadi dia sorang je demam..
Masuk kul 4.00 pagi.. adik dia follow..
Takde laa panas sangat..
Suam2 gitu jer...

Pagi hangkut bebudak ni pergi klinik...
Abang je doktor cek..
Sebab adik nmpk ok ceria dan aktif..

Mami memang demam...
So, mintak ubat jugak..

Pastu anta Hasya pergi umah Mak Long..
Sebab aku nak makan ubat demam..
Berkelubung dalam toto dan tido barang 2 jam..
Selalunya ini je ubat demam aku..

Selepas berjaya tido selama 2 1/2 jam..
Dapat sms dari Mak Long..
Katanya Hasya panas sangat2..
Terus pergi ambik dia bawak balik umah..

Meragam tahap maksimum..
Panas.. pastu nafas dia kencang..

Tunggu papa balik keje..
Dah tu hujan lebat pulak..
Kul 8.00 pergi balik semula ke klinik..

Dada Hasya penuh kahak..
So, doktor advice suh ambik nebs..
Aku kalau buleh takmo..
Sebab dah berpengalaman dengan Kalep..
Kalau sekali dah hambek..
Pastu mmg berulang-ulang ler ambik gas..

Tak masak satu hari ni..
Malam ni suh papa beli KFC jer..
Hasya makan gak 3-4 suap..
Lega laa sket tgk dia mau makan..

Cepat laa sihat anak2 oi!!
Sihat dan punggah laaa rumah ni sesuka hati korang..
Pada korang baring lemah camni..
.
.
.

1 comment:

zatie_izzati said...

moga hasya dan kalep cepat sembuh kak...
betul kak.. x kesah umah cam kapal pecah asalkan anak sihat dan ceria..