Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, September 2, 2012

Makan dan makan dan makaaaannnnnnnnn


Ni laaaa masalah kalau raya..
Kalau bukan bulan raya..
Nak makan kena masak..
Tak pun kena beli..
Tak pun kena pi umah mak..
Pi umah mak mentua..

Namun..

Pabila raya..
Tak payah susah-susah..
Sambil melawat kengkawan..
Disediakan pulak segala macam makanan..
Lazat-lazat pulak tuh...

Pastu jemputan bersusun paku hokay.. :)

Dulu cam raya ni..
Seminggu dua je meriah..
La ni.. cam tak cukup sebulan..
Makcik aku siap terpaksa buat open house..
Lepas abih raya..
Sebab dah takde tarikh nak pilih..
Semua hari dah ada open house..

Natijahnya..

Lupakan baju saiz 52 yang hari tu masa bulan puasa dah sedap pakai..
Merasa laaa sakit lutut dan sakit pinggang datang balik..
Pinggang kain baju kurung mengetat..
Baju terasa sengkak kat perut..

Huwaaaa!!!

Nak kembali ke pangkal jalan memang susah..
Nak-nak masih dalam kemeriahan suasana hari raya..

Bagaimanakah dengan anda?!
.
.
.

3 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Salam, kak zel. Saya pulak memang saja tunggu lepas raya baru nak diet. Hari ni start diet ala kak zel, tinggi protein low karbo. Wish me luck untuk turunkan 10kg. Nanti saya singgah2 nak usha menu kak zel dulu.

meera said...

samalah jgk kak zel... dah byk Terasa keketatan Di sana sini.. itupun dah byk open house yg saya skip..

ibh_sue said...

Asslmkum
Aku dah start dah. Insaf!.. Tak tahan weh..Lupa diri jadinya. Makan sedap tapi badan jd tak sedap dah..