Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, September 17, 2012

Galaxy Y Pink :)


Yer... akhirnya aku beli gak hp baru..
Stress dengan X8 aku..
Yang cas berjam-jam..
Tapi kuasa battery yang masuk tak sampai 10%..

Kriteria utama yang menjadi pilihan

1- Harga tak boleh lebih daripada Bantuan Khas PID (bonus kakitangan PID)
2- Mesti boleh wifi
3- Mesti ada Android
4- Apps mesti store dekat memory card (X8 apps store kat phone memory)
5- Mesti ada camera
6- Mesti ada bluetooth
7- Mesti kecik (aku kureng sket hp ala2 cam meja makan)
8- Pink :)

Apps apa yang ada kat Android market tu..
Semua boleh sumbat dalam ni..
Pastu storage kat memory card..
Makanya tak mengganggu hp memory..
Kalau X8, bebanyak install.. hp jadi lembab..

Gambar walaupun takde flash..
Tapi jauh lebih lawa dari X8..
Ni pun aku tak kisah sangat..
Sebab camera mmg stand-by dalam beg sentiasa..


Oleh sebab aku dah biasa dengan Galaxy Tab..
So, pertukaran dari Sony X8 ke Galaxy Y..
Tak banyak bagi masalah..

Secara keseluruhannya..
Puas hati ler..
Padan ler harga dengan hp pun..

Dah beli rege RM380...
Jangan laa nak bandingkan dengan S3 yg rege RM1999.00

Sikit kekurangan Galaxy Y ni..

1- Bunyi slow banding X8
2- Skrin kecik sket banding X8 dengan Ace Duos..
3- Ringtone giler standard. Nak masuk ringtone lagu banyak la pulak jalannya..

.
.
.

No comments: