Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 22, 2012

Malas tapi menjala la pulak..


Tetiba..
Terkena jangkitan malas hapdet blog :)
Padahal citer Betnam belum habis lagi..

Kena lak hari ni kena hangkut Hasya mai opis..
Lagi ler mood ke laut..
Dia bukan boleh tengok aku menekan2 keyboard tak pandang dia..
Setengah hari je aku tahan..
Pastu usung Hasya + Khaleef bawak balik umah..

Sampai umah..

Igt nak tidokan dia..
Pastu aku nak lipat kain..
Tup-tup..
Dengan aku sekali hanyut..
Bangun2 dah kul 5.30 petang..

Tetiba menggigih nak wat roti jala...
Benci laa aku..
Sambil menjala tu ..
Sambil menyesal..

Apsal laa aku pilih kuih yang renyah ni..

Asal-asal nak buat 2 kaler..
Kengkonon berlapis2 kuning dan biru..

Last2.. yg biru asyik huduh je..
Aku gabungkan dalam satu bekas..
Jadi hijau :))


Pastu nak kena wat kari pulak..
Aku dah makin malas ni..
Buat jugak laa..
MIJ tak suka roti jala cicah sardin..
Dia mesti nak cicah kari ayam..

Kali ni aku ubah resepi sebab dah malas sangat..
Aku blend je bawang besar + bawang putih + kunyit hidup + tomato + cili kering..
Pastu aku gaul2 dengan serbuk kari wat pes..
Tumis.. letak air + kentang + garam + gula + santan 1/4 cawan + kiub ayam 1/2

Eh... eh... lazat giler wei kari aku hari ni..

MIJ 3 kali tambah kuah kari..

Selalu tu ada je komplen dia..

Namun... untuk jangkamasa terdekat..
Malas dah aku nak menjala..
Baik buat cucur je lagi senang & sekejap dah siap..

Apa pun.. roti jala aku..
Lawa dah sket banding dulu :)
.
.
.

1 comment:

Min Aina Ila Aina said...

Akak masih dikira rajin berbanding saya, goreng karipap frozen aje..hehe