Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, October 11, 2012

Vietnam Part II - Vinasun Taxi


Aku cuba laa sehabis baik citer pengalaman aku kat Vietnam..
Boleh laa korang buat panduan kalau nak pergi nanti..

Cam aku.. untung dah..
Sebab pergi dengan Duta Ben Than di Malaysia..
Iaitu Ezey dengan Raihan :)

So, dah tau ler tip-tip nak berjalan di Vietnam dengan selamat..

Bila sampai kat Airport Ho Chi Minh tu..
Elakkan dari naik teksi yang belambak2 di bawah..
Sebab teksi bawah tu mahal..
Airport sana 2 tingkat tau..

Maka, naikkan eskelator atau elevator bagi org2 disable cam aku ngn Rehan..
Naik ke tingkat atas..
Kat situ banyak laa teksi biasa-biasa..

Kat Vietnam ni.. wpun banyak teksi pakai meter..
Tapi meter tu ikut kepada syarikat empunya teksi..
Ada yang laju.. ada yang slow..
Ada yang starting mahal.. ada yang lambat sket...

Elakkan naik teksi sapu...
Kang dengan korang2 kena sapu bersih..

Kat sana kami pilih Vinasun sebagai pengangkutan rasmi..
Satu lagi yang reliable..
Mialinh Taxi..

Vinasun, meter bermula dengan 12500 VND..
Lebih kurang RM1.80...
Dari Airport ke Ben Than..
Hari tu aku tengok total bawah 10 ringgit..

Teksinya pun selesa..
Toyota Innova..
Luas :)

Aku lepas dapat je teksi...
Cam biasa.. selalu orang "GEM"bira kena duduk depan..
Nak mengelakkan kesesakkan diruang belakang..
Laju je pi belah kiri..
Buka-buka pintu.. tengok ada stering..

Rupanya kat sana left hand drive..
.
.
.


No comments: