Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, July 30, 2013

Kalep nak pergi rombongan..


Minggu lepas dia sibuk suh isi borang..
Tapi lupa bawa balik..

Pastu hari Sabtu ada pasar malam..
Dia sibuk sangat nak beli kete control..
Bincang-bincang-bincang dengan mami..

Boleh beli kete ni.. tapi tak boleh pergi rombongan..
Sebab harga kereta tu sama dengan yuran pergi rombongan..

Dia SETUJU!!

Rupanya akal dia sangat panjang..

Balik rumah nenek..
Dia harukkan nenek dia suh bayar RM25.00..
Tapi nenek kata dia takde duit..

Lepas tu dia harukkan Maksu dia pulak..
Minta duit nak pergi rombongan..
Maksu wat dek jugak..

Hari Isnin..
Cikgu dah sibuk-sibuk kumpul borang & yuran nak pergi rombongan..
Dia pun menggelabah dah..
Naik ke bilik guru besar..
Mintak lagi duit pada nenek..

Nenek saja ngusik dia lagi..
Nak tgk akal dia..

"Nenek takde duit!"

Ingatkan pastu dia nak putus asa..

Rupanya dia pergi jumpa Guru Pengelola Rombongan..

Khaleef : Cikgu, boleh tak Khaleef bayar duit rombongan dengan duit syiling?

Cikgu : Boleh. Khaleef banyak ke duit?

Khaleef : ADA.. dua seposen.. satu lima sen. Cukupkan cikgu?

:))
.
.
.

2 comments:

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

adoiii.... nak tergelak dibuatnya...

Mimy Hamid said...

hahahahaha kalep kalep....akal panjang