Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, July 21, 2013

Phnom Penh Part 15 - Central Market



Tu dia... Mak Hajah tengah kira bape banyak lagi boleh habiskan :)

Ni tempat kegemaran kamiorang..
3 kali datang tempat ni..


Kuning tu kira bangunan tengah2..
Pastu kelilingnya keluar 4 sayap..

Yang bangunan central tu..
Aku tak masuk..
Dalam tu jual batu2 permata..
Swaroski.. delima..



Camni laa lebih kurang dalam tu..
Lapang je.. takde orang..

Tapi belah marketnya ramai orang..
Dah tu  kedudukan kedai rapat2 sangat..
Lebih kurang macam Pasar Filipina kat Kota Kinabalu..
Tapi taklah sesempit Russian Market..
Kira boleh laa nak tolak stroller dalam ni..

 

Aku  memang cari kedai beg  ni..
Dapat info dari blogger lain..
Yang kedai ni jual beg murah..

Memang murah pun..
Beg yang sama..
Beza harga dengan kedai lain 6-7 USD..

Kat sini je.. beli 4 beg..


Kalau nak beli cenderamata..
Jangan beli kat market2 lain..
Beli kat Central Market..
Lebih murah.. lebih banyak pilihan..

Fridge Magnet.. 2 ketui = USD1
Key Chain.. 6 ketui = USD2 - USD3 ikut pattern..
T-shirt I love Cambodia.. Hard Rock...
Kalau utk budak2 = USD1.50..
Kalau t-shirt dewasa = USD2

Baju coklat tu tokei gerai ni..
Dan..
Dia pandai cakap melayu :)


Kalau baju jersey..
Harga lebih kurang Ho Chi Minh..
Kain cantik.. lembut.. sejuk..
USD5..
MIJ beli 2..





.
.
.

No comments: