Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 3, 2011

Tips meningkatkan pengambilan air kosong

Korang semua tau tak..
Bahawa aku sangat menggilai air gas..
Sangat-sangat suker...

Namun, semasa pregnant Hasya..
Kerana air gas.. aku telah check in hospital Ipoh..
Kerana air gas.. aku failed MGTT 2 kali..
Sedikit demi sedikit.. air gas telah ditinggalkan..

Selepas bersalin...
Cuba gak tu minum..
Kesannya.. susu badan drop secara mendadak..

Kesimpulannya..
Air gas sudah tidak boleh sebati dengan aku..

Berbalik pada tips minum air kosong..
Oleh kerana aku sangat suka pada rasa air gas..
Maka, aku suka simpan air masak dalam botol air gas..
Rasa sedapnya tu menyerap tau..
Air kosong pun menjadi lebih sedap dari biasa..

Untuk berat cam aku ni..
Sehari perlu minum 5-6 liter air..
Banyak tu weih!!!!

Tapi percaya laaa.. aku bisa tau..
Sbb menyusukan anak ni..
Satu hal laa pulak.. selalu haus..
So, 5-6 liter itu enteng sahaja..
Tapi syaratnya air mesti duduk dalam botol air gas :))
.
.
.

6 comments:

littlehumblelynn said...

Dulu aku giler coke tp sjk mgdg no 2 trs jd allergik.sbb dulu mabuk gile kalo bau air gas.

leyzajamil said...

saya suka air suam, tapi tu lah air kat umah bau klorin la..mencik tau!!!

Mummy said...

nak bg pendapat gak...kalo nak senang minum air kosong, masukkan dalam botol kecik dan letak atas meja...minum selang 15 minit..setiap kali minum, 3 teguk...lama2 abis lar...

jangan minum hadap skali harung 1 liter air...tu yg rasa nak termuntah nanti

I want to lose weight said...

botol kecik kalu.. penuh ler meja dengan botol :)

noradzlina.kamdani said...

ala..aku bkn ape beb..klu minum aku x tahan bab nk g ulang alik toilet tu....dh le toilet stdn kt sini x best..nk g yg staff punye jauh gile babas...buat nye tgh ngajo...aku mmg tinggal slamber jek bebudak tu..." ok u guys do ur work...i'm going to ladies..." x haru ke ke klu dlm 1 jam aku kene g toilet 3 kali...bebudak ni panjang smecam jek....mcm la pili aku ni bocor...

Mimy Hamid said...

kak zel..mimy fav air kosong tp tetap tak kurus ..cmno tu