Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, July 13, 2011

Camne nak buat?!!!

Abang Kalep.. sedang menghadapi sindrom cemburu melampau..
Kadang2 aku layankan je..
Kadang2 boleh hilang sabar jugak..

Dia skang tak mau mandi sendiri..
Tak mau bersiap baju sekolah sendiri..
Tak mau makan sendiri..

Semua nak harap mami buat..

Dia sengaja sebenarnya..
Kadang2 baru sangat lepas menyusu botol..
Tengok aku kepit Hasya dalam bilik..
Dan-dan tu nak susu lagi.. susu lagi..
Pastu takmo Papa buat.. nak mami jugak..
Selagi tak dapat..
Selagi tu membising dalam bilik smpi adik tak leh tido..

Semua mainan adik.. dia rampas..
Mainan dia.. adik jangan usik..
Apa yang adik nak main.. itu la jugak dia nak main..

Yang si Momel Montel ni pulak..
Mainan abang... kete bomba.. motobike..
Hat tu pulak dia minat nak main..

Kalep bukan tak sayang adik dia..
Sayang sangat..
Kalau aku suh ngasuh adik dia dalam bilik..
Dia tunggu tak gerak2 takut adik jatuh katil..
Kalau sejam aku kat dapur.. sejam laa dia mengagah adik dia..
Tak pernah dengar Hasya gelak kemain suka kecuali kalau dengan abang dia..

Kadang-kadang aku berprasangka gak..
Mana tau dia cemburu smpi sanggup mencederakan adik dia..
Minta-minta dijauhkan laa...
.
.
.

9 comments:

ratusiput said...

eehehehe...kena slalu ngendap2 tu...takut bakat terpendam cam anak aku...

Jiejah @ Iza said...

x la kot sampai cederakan adik . anak saya pun gap 6thn ,dia sayanggggg adik tp bab nak bermanja dia terlebih dr adik .pantang saya letak adik ke tilam ,laju² dia dtg nak beriba ..hehehee layankan je laaaa.

Amiizaa2001 said...

zel, kalo ayeep nyusu ko ajk baring sekali:)

aQueen said...

baru smlm aQueen post entry pasal Ryan pun cemburu.. mmg buat hal smlm..tak bleh ibu sentuh adik sikit..dia pun mcm khalep gak.. sayang sgt kt adik dia.. kejab2 cium...tp bila datang angin kus-kus.. trus bikin onar.. huhu.. cemana ek nak handle..

Mia-Ina said...

tringat anak adik suami...depa dua beradik dkat2x...adik & abang bersaing nk mami dia....kecian adik suami mia tu...anak2x dua2x aktif lak tu. moga kaleep akan fhm jg 1 day t

Lulla said...

dia nkperhatian tu zel...anakku begitu jua...kdg2 saja2 jd ala2 bb kertu...alahai...mungkin dia rasa kite lebihkan adik kot...

noradzlina.kamdani said...

sibling rivalry

I want to lose weight said...

aku mmg kesian kat dia.. nak2 kalau tetiba aku naik hantu jugak..

tp tu ler.. kadang2 layan.. tp kalau dah melampau sangat tu... kena jugak..

gebu's fairy tales said...

khaleef good boy..mesti la dia cayang adik dia..