Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, July 3, 2011

Dinner malam ini :)


Ni resepi sambal kicap Johor yg aku teringin sangat-sangat tu..
Memang beza sangat rasanya dengan sambal kicap Tg Malim..
Kat sini sambal kicapnya ada bubuh asam limau + tomato potong dadu + cuka..
Pastu cilinya potong halus bukan tumbuk..

Yang ni..

7 ulas cili padi tumbuk halus sama bawang putih
sikit asam jawa
sikit gula
kicap manis dan gaul sebati..

Malam ni aku kawankan dengan tempe goreng garing..
Pastu ikan kembung rebus goreng..
Pastu sup sawi untuk milk booster..

Nasi ambik 1 1/2 senduk sahaja..
Kalau ikut hati aku..
Nak je aku abihkan seperiuk..
Nasib baik esok timbang day..

Petua tak nak kasi makan nasi banyak..

1- Masak nasi sikit.. 1 pot sudah..
2- Makan dulu sblm org lain makan..
(elakkan makan nasi smpi keruk periuk)

Nak workout..
Bukan Jillian 30 Day Shred..
Hat tu smpi la ni tak dapat buat lagi..
Kena pulak lutut aku tgh cedera (nnt citer kat entry lain)

Workout melipat kain 4 gunung :)
.
.
.

4 comments:

Mia-Ina said...

petua psl nk mkan nasi tu setuju..msk nasi takat target je. +an...amik pinggan kecil je kak

I want to lose weight said...

pinggan kecik kang berterabur lak kalah kalep.. akak ni dah ler jenis mulut tirih :)

Mimy Hamid said...

sedap nya kak

noradzlina.kamdani said...

kecur air liur aku