Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, April 17, 2009

BMI aku plak....

tahun lepas bacaan nyer ialah 50.4.... dah turun ler sikit

BMI Categories:
  • Underweight = <18.5
  • Normal weight = 18.5-24.9
  • Overweight = 25-29.9
  • Obesity = BMI of 30 or greater

MAH... sememang nyer aku adalah layak utk masuk The Biggest Loser hokay.
takde ke sapa2 nak buat rancangan ni kat Mesia
aku sanggup tau ambik cuti tanpa gaji

Sebab apa nak masuk ?!!!!
Sebab... aku ni mmg tak cukup SELF-MOTIVATED utk menggalakkan diri sendiri utk diet
Sebab... aku lahir2 mmg dah overweight ;) hampir 4kg hokay
Sebab... masa darjah 6 aku dah mencecah berat 65kg
Sebab... masa tingkatan 5 aku dah mencecah berat 113kg
Sebab... lepas beranak aku dah mencecah berat 134kg

So, aku adalah hidup di dalam keadaan sentiasa obesiti.. Maka aku adalah tak berapa kisah untuk meneruskan nyer.

Sebab... my life goes well..
Orang ada laki.. aku pun berlaki gak
Orang ada anak.. aku pun beranak gak
Orang ada family.. aku pun berfamily gak
Orang ada kekasih gelap.. AKU TAKDE TAU !!!!!

Tapi... tapi.. tapi...
Aku adalah sangat risau tentang kesihatan aku skang ni

1- Adalah sangat cepat untuk menghungap2.. breathless kata omputeh
2- Adalah tak larat nak naik tangga wpun setingkat
3- Adalah selalu sakit lutut
4- Adalah hari-hari mengalami kekejangan otot terutama di betis & perut
5- Adalah kadang2 tarik nafas tak cukup
6- Adalah selalu migrain
7- Adalah selalu batuk

Uwaaaa.. takut aku tak sempat tengok anak aku kahwin je nanti..
.
.
.
DAH BACA JGN LUPA KLIK ADS BAWAH NI
AKU PUN NAK GAK INCOME 16K dr Nuffnang








No comments: