Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 27, 2009

Huwaaaaa PENAT !!!!

Hari ini, bila tgk kul 4.30 ptg tu ala2 cam matahari dah turun.. aku cepat2 balik umah..
Wpun, asst aku hari ni coti dan sepatut nyer aku tunggu smpi kul 6...
Eeeee tak koser...

Dah laaaa aku tak makan seharian

Smpi umah, wat sup sayur dulu.. sbb aku cam dah takde tenaga sbb tak makan..
Aku lupa asst aku cuti & tidak beli makanan sblm masuk opis
Lepas makan.. selak langsir.. tgk matahari tak kuat

ADAKAH INI HARI NYER ?!!
Hari utk aku jogging kali pertama ?!!!

Ye kawan2 tepukan untuk aku... tepuk.. tepuk.. tepuk...
Wpun, tak dapat keliling Tasik Embayu..
Hanya keliling taman perumahan aku ini sahaja

Tapi aku telah berjaya mengeluarkan sport shoes aku dr kotak nyer

Tapi.. tapi.. tapi....
Sesungguh nyer aku adalah TIDAK BOLEH LARI
Rasa cam nak putus tangkai jantung
Mungkin keseluruhan sistem anatomi badan aku ni belum leh terima
Tuan dia tiba2 buang tebiat nak angkat badan 118kg ni dibawak berlari

Tak smpi 10 meter.. aku dah menghungap hokay
Jadi nyer.. aku mengambil keputusan untuk berjalan sahaja smbl menhayun-hayun tangan
Sekejap sahaja.. tak smpi pun 30 minit, aku dah smpi balik rumah...
Layan Aqso & Madinah... sambil minum air sejuk dari peti ais..
Habis dekat sebotol air sejuk.. sedapppppp

Tiba2... perut aku meloya... muka rasa panas....
Nak muntah !!!!!
Betui laaaa sistem badan aku agak terganggu dengan tindakan drastik tuan nyer ini
Lepas muntah dan mandi... aku bawak tido kejap pulak
Bangun pastu.. adoyaaaaiiiii cam rasa tulang belulang ni sumer nak relai
Betis mak aiii keras... konpem malam ni cramp tak hengat punya.

Dlm kete on d way nak ambik Khaleef... baru terfikir
"Apa ke bangang nyer.. nak jogging takde streching2 dulu..
Main hangkat kaki hayun lari je"


Eeeee... nasib laa laki aku takde umah...
Kalau tak masak ni kena gelak dengan dia
Baru jogging jalan tak smpi 1km...
Teruk nyer ngalahkan orang keje angkat batu buat flet...


Tkpe, hari esok masih ada..
Dan aku takkan lupa meregangkan badan dulu

Itu pun kalau esok aku masih boleh angkat kaki laaaa
Cam nak demam je nih.. huhuhuhu...
.
.
.

No comments: