Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, April 11, 2009

Konsert 5 AkadeMi FantasIa Musim Ke-7

Sekali lagi aku tidak menonton nyer di rumah sendiri.. Namun, dapat menonton keseluruhan konsert dengan jaya nyer. Wpun anak aku ntah bape kali kena dusyum sbb buat bising time aku tgh layanzz...
Justify Full
Eh, abg Edrie ku dah kembali dengan style baju nmpk dada.. Merembezzzz taw. Rambut pun lebih lurus dari biasa.. Baru lepas iron ler tu. Abg gesture non ado. Bagus... bagus... Adibah rock d house laa.. lebih relax dan santai mgu ni... Nak dengar.. dengarlah.. Tak nak dengar... SUDAH !!

Duet ek, aku mampus tak tau.. malam ni baru tau. Suke.. suke...

LAGU BONUS - Lucky
Saper2 yg perasan, lagu itu merupekan lagu Tema blog haku ni buat beberapa bulan. Persembahan malam tadi sangat mengecewakan utk aku yg merupakan peminat tegar lagu ni. Hafiz ngn Isma je nyanyi sedap sket.

Yang lain serba tak kena hokay.. Kalau depa takde lakonan2 yg ntah hape2 mgkn lagu ni jadi sedap. Kalu nak berlakon2, nyanyi lagu Geng Bas Sekolah ler. Sekali lagi dlm persembahan ni aku nak tekup Yazid gak lagi.. eee apa ko pintal2 rambut ko tu ala2 cumel. Kang tersangkut jari tu dlm rambut camne?!!!

1- Isma & Zul 2 by 2 - Kau Mawarku
Kuar dah sore Siti Nurhaliza si Isma ni.. tp kalau dah camtu jenis suara nyer nak wat camnekan. Sedap.. tp cam konsentrasi terganggu sket dengan kejutan duet ngn laki dia tu.. Maklum laa berminggu2 tak jumpa. Mau rindu dendam membara punye. Sweet laa siap dapat hadiah ulangtahun perkahwinan. Bukan persembahan terbaik.. namun kehadiran laki nyer itu akan terus melimpah ruahkan AFUNDI utk si Isma ni. Nway, cantek laa Isma malam ni.
(***/*****)

2- Akim & Fara - Jika Kau Tiada
Ada flet sket2.. tapi transformasi laa budak Akim ni. Tak banyak salah & diterima oleh telinga aku ini. Cuma nyer, suara Fara tu jenis tinggi.. bila low note tak dengar sangat.. bila tinggi terlalu sharp utk disenadakan dengan Akim. Feel pun kureng.. mgkn sbb Farah tu pendek kot. Hehehe.. aku lak jadi tukang buat alasan.
(***/*****)

3- Qhaud & Heliza - Dibius Cinta
Pemberian lagu yang salah. 2-2 pun nyanyi tak sedap. Kenapa tak bagi je lagu Doa Dalam Lagu yg Heliza nyanyi ngn Mawi tu. Suara Heliza ni jenis berlenggok cam Mak Timah Lenggang.. Kena lagu straight camni, suara dia lak jauh lebih teruk dari Qhaud. Ekpresi muka yg sangat berlebih-lebihan. Sore Qhaud sedap ke ?!! tak sedap hokay !!! Nyanyi cam main bantai je. Nak kena bantal gak ke ?!! takpe..takpe.. bantal tu aku dah sulam nama Yazid !! dia je berhak dapat.
(*/*****)

4- Hafiz & Mila - Terlanjur Cinta
Dia Huwooooo je dah sedap & pitch yg tepat. Kebanyakkan depa2 ni.. part "oooo".. "huwooo" yg selalu disaster. Dia ni selalu dapat lagu sedap kena dengan vokal ataupun vokal dia mmg selalu kena dengan lagu?!! Pada yg konpius pd komen sblm ni suara SENADA.. Inilah contoh suara duet senada yg sedap di telinga. Ini pada hemat aku tau.. tak payah laa sapa2 g tny cikgu vokal lak makna senada tu hape. Aku suka lakonan tak over depa 2 ni. Cam betul2 TERLANJUR CINTA... Sedap !!!
(****/*****)

5- Claudia & Vince - Kau Muzik Di Hatiku
Satu lagi pasangan senada.. performance yang baik. Wpun kadang2 cam Vince overshadow, tp Claudia boleh cover. Tak banyak nak komen sbb aku touching ngn babak dia jumpa anak dia.. Klu kat umah, mau menangis tersedu-sedan dah.. Aku bukan boleh klu bab-bab anak. Gaduh ngn laki aku tak nangis.. tapi klu lama tak jumpa anak, leh nangis sorang2 dalam bilik air woooo..
(***/*****)

6- Aishah & Aliff Aziz - Dua Hati Jadi Satu
Tinggi rupa nye budak Sayang-sayang ni. Tgk dlm TV cam katik je. Berdiri sblh AC, mak aiii.. rencong tul. Sweet je Aishah malam ni. Akem nak jeles?!! ni apa kes lak ni. Selalu jelah nak ada pasang2 dlm akademi. Kawalan vokal yg baik utk Aishah.. persembahan on stage pun bagus. Adlin takde baru nak all out budak ni. Tapi bagi aku biasa-biasa je.
(***/*****)


7- Yazid & Yazer - Terharu
Bila tgk klip Zizi.. terus aku cakap "NASIB BAIK KO DAH OUT".. dengan gaya gedik santai dia tu.. eee meluat. Pe jadah ko wat budak Yazid ni perasan selama smgu yg ngko konon2 kasi dia cincin tanda.. eee harem tul la.

Berbalik pada persembahan yg aku gredkan sebagai "Kera Kena Belacan". Masih takde peningkatan.. masih gitu-gitu gak lagi. Cam yg kena belacan tu aku leh terima.. cam nak bernafas kata, nasib tak tekup lagi.. Tiba2 sekali last tu dah cam ayam kena sembelih tu aku dah tak leh terima. So, bantal sulam tu tetap aku hadiahkan padamu hokay. Tapi aku bagi banyak ni.. sbb kena kongsi tekup si Yazer tu sekali. 2-2 perasan nyanyi cam sedap hazab bebenor. Padahal 2-2 cam nak putus nafas dah. Ooooo... explain laa why hujung2 camtu jadi nyer.
(*/*****)

8- Aril & Marsha - Aku dan Dirimu
Eee.. budak ni banyak mulutkan. Tapi... tapi.. tapi... performance dia marbeles hokay. Marsha tak yah cakap ler... mmg sedap giler, lebih sedap dari Bunga. Santek siot Marsha. Wpun, suara Aril ni takde menepati level sore Marsha tp mmg best giler. Makan hati laa JU-on ek. Tp motif !!!! "Saya Ni Peminat Awak". Koser tau...
(****/*****)

9- Sidi & Zahid - Cinta Yang Sempurna
Akhirnya out gak si Sidi ni. Setelah 5 minggu men"sumbang"kan sumer lagu yg dia dapat. Mmg naga tasik hijau tul laaa.. Pitch mmg.. eeee sipi2 nak hit pun tidak tau. Sian Zahid.. nyanyian dia pun jadi tak sedap sbb terkena aura si Sidi ni. Camne laa bini dia leh kata laki dia ni nyanyi kemain sedap lagi. Agak nyer dia dengar time laki dia mandi kot.
(*/*****)

Secara keseluruhannya... sudah ada ittew Transformasi. Tapi ikut logik, kalau belajar mmg laa makin pandaikan. Takkan laa makin bengap pulak. Nampak nyer, persaingan akan menjadi semakin sengit. Tapi bagi aku kalau Isma jadi juara.. dia akan jadi juara yang tidak ke mana cam Faizal AF4. Industri muzik memerlukan lebih dari itu. Just, compare her with Stacy.. ada beza aurakan. Tapi kalau dah rezeki.... Apa pun, Tomok is the best !!!

Ops, ada org kata
"eleh.. komen org, cam laa kau nyanyi bagus sangat"
HELLLOOOOOO... kalau aku nyanyi sedap, tak payah laa aku gigih menaip komen kat sini. Baik aku je jd contestant.
.
.
.

No comments: