Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, January 11, 2012

Ketam goreng kicap yang horror

Dilwale Dulhan Le Jayengge punya pasal..
Malam ni gila gaban aku malas masak..
Ada ketam... nak menggulai malas pulak..
Kena lak tadi aku lepak umah mak aku..
Kul 9.00 mlm baru balik..
Lagi laa memalaskan :))

MIJ tanya masak apa?

Aku jawab KETAM GORENG KICAP

Dia cakap tak pernah dengar pun ketam kicap!

Hade aku kesah pernah dengar ke tidak..
Lagipun aku berpegang kepada prinsip..

KICAP KALAU MASAK APA PUN SEDAP :)


Lagi pun aku ada lauk tambahan ni..
Tauge masak udang kupas licin :)
Sedap gak ni kalau renjis-renjis dengan kicap..

Tup-tup, kicap abih lak..
Sebab aku dah tuang sesedap rasa kat ketam tadi..

Ok takpe laa..
Suka hati MIJ laa nak makan camne pun..
Sebab i yakin ketam masak kicap tadi sedap!!

Pas dah siap, aku lah makan dulu..
Maklum laa tak boleh menasi..
Jadi aku ratah gitu je..

Sangat pelik rasanya hokay!!

Maka.. sepantas kilat..
Lauk penyelamat bumi..

Nin dia..
Telur dadar goreng dalam minyak penuh..

Sila redho itu ikhlas ye Izman Haidil ;)
.
.
.

1 comment:

diLot said...

lauk penyelamat itu mmg perlu disaat2 kritikal sebegini.. not every single wifey is perfect at all time everyday kan.. me myself pon slalu sgt sgt sediakan lauk penyelamat tersebut bile hidangan utama hancus.. huhu