Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 17, 2012

Marjerin jenama Planta



Sejak gegila menge"kek" ni..
Bahan2 membuat kek sentiasa ada je..
Selalu guna butter.. tapi ada satu resepi ni..
Tulis kena guna marjerin..

Bergegas ke Grand Union Tg Malim...
Beli marjerin yang tutup kuning seperti dalam gambar..

Balik-balik.. terus teruja nak bukak..
Nak buat kek warna warni tak sabor dah ni..

Bukak-bukak penutup kuning tu...
Sekali tengok takde tempat tarik nak bukak..
Alaa.. yang macam kat tin sardin Cap Ayam tu..

Igtkan.. kot tutup kuning tu terbalik bubuh..
Tgk lak bontot tin.. takde jugak..

Dengan penuh tawaduk nyer..
Aku telah cari pisau dan cucuk sekuat hati..
Sampai patah mata pisau tersebut..
Ada laa dapat buat lubang kecik toi atas tu..

Kecewa dah aku..
Camne nak wat kek nih..
Gula sama tepung dah berkahwin dalam mixer bowl..
Tin marjerin tak dapat bukak..

OTAK SILA BERFIKIR..

Oooo.. teringat pulak parang pembuka durian..
Dengan benda tu pulak aku talakan penutup tin tersebut..
Siap ketuk pisau tu dengan batu lesung..
Sampai terpancut-pancut kuar isi marjerin..

Akhirnya aku tambah kuciwa..

Sekali.. masa nak cari garfu...
(aku tak ingat apsal aku cari garfu.. mgkn nak cucuk gak kot)

Aku jumpa benda seperti di bawah..


YA AMPUUUNNNNN ZALIA HEZLIN WOI!!!!

Ko dapat BANGANG tahap berapa dah ni..
Kata UPSR dapat 4A...
PMR dapat 8A...
SPM dapat... result dirahsiakan :))

Kesudahan citer..
Meh sama-sama kita fikirkan ;)
.
.
.

4 comments:

Mimy Hamid said...

excited sgt la tu nak buat kek..apa pun tak boleh fikir..blurr

Beattey said...

ketrujaan mengatasi segalanya...klau takde marjerin gula minyak masak jek zel...jadi gak...

EriN HairudiN said...

so funny la zel...

mama4A's said...

rasa nk ketawa smbil guling2... hahahaha... zel..zel.. :)