Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, January 8, 2012

Strategi diet bulan pertama


Aku tak nak diet membabi buta lagi cam lepas-lepas..
Sebab resultnya seketika cuma..
Maka, mulai sekarang..
Kena diet ikut plan..

Untuk bulan yang pertama ini..
Target rendah je..
Nak turun 3kg sebulan..

Mulai hari ini..
Makanan yang membawa keburukan akan dikurangkan sedikit demi sedikit..
Yang membawa kebaikan akan ditambah ke dalam menu..

1- Tiada lagi makan nasi 4 kali sehari..
Akan dikurangkan kepada 2 kali sehari.. (sarapan dan lunch)
Nasi tak leh nak ditinggalkan terus.. Hasya masih BF..

2- Tidak boleh tambah nasi..
Skang ni tak tambah 2 kali.. tak sah :)

3- Untuk permulaan.. 2 senduk

4- Air kosong - 4 liter sehari

5- Senaman bila sempat
Nak hari2 tak sempat ler aku..
Maklum laa.. aku ni sensorang je nak nguruskan semua hal..

Sakit tumit menjadi-jadi skang ni wei..
Kalau dah baring @ duduk, nak bangun balik..
Rasa cam pijak paku punya sakit..

I HATE MYSELF AND I WANT TO DIEt :)
.
.
.

3 comments:

sitynuress said...

all the best zel! and happy belated birthday to hasya!

kakngah said...

walaupun aku tak layak.. aku akan try follow gak la..
1. mkn ns mmg sehari 2 kali
2. mmg dlm pantang mkn tak blh bertambah. jadi takde masalah.
3. masalah sikit. walaupun mkn tak bertambah, portion agk bnyk sbb BF. perut aku cpt berkeroncong.
4. tak pernah sukat. tapi mmg bergelen la aku togok. BF buat tekak sentiasa rasa kering.
5. akan cuba. pg td dpt erobik 3 min jek. semput nok....

ZalinZalina said...

salam kenal zel...teruskan usaha... jgn mudah putus asa ok :)