Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 17, 2012

Roti jala yang hazabaijan...


AKU TAU BURUK!!!!

Hasil jalaan yang ke 7, ke 8 dan ke 9..
Yang sebelum2 tu semua masuk tong sampah..
Takde rupa jala lansung..
Aku yang salah adunan ke..
Teknik menjala salah ke..

Dengan anak2 aku wat hal kaw-kaw punya..
Hasya naik gila..
Habis semua barang yg dia jumpa..
Dia campak masuk bilik air..
Dah laa bilik air tu pintu rosak x boleh tutup..

Lepas tu.. aku lak lupa masukkan telur mentah dalam peti..
Rupanya dia dapat sebiji..
Dia pecahkan atas lantai..
Pastu siap berenang dalam lautan telur tersebut..

STRESSSSSSSS !!!!

Pastu aku humban 2-2 sekali masuk bilik air..
Suh main air smpi aku siap mop..
Tiba2 aku dengar Hasya menjerit..
Rupanya abang Kalep dah shampoo kepala dia..
Tapi guna sabun badan...
Meraung laa minah tu mata pedih..

STRESSSSSSS !!!!

Roti jala dah 3 kali hangus dalam kuali..

Bila MIJ smpi.. baru laa boleh bertenang sket..
Tu yg dapat jalaan tercantik spt di atas..
Itu utk MIJ..
Untuk aku.. tak koser dah nak menjala..
Aku tibai cam lempeng je..
Sedap gak.. rasa itu jugak..

NAMUN!!!!!

Kari ayam itu perlu diberikan standing ovation..
Gile ngko.. punyer laa sedap!!
Aku tiru sebijik2 resepi cam tertulis pada bungkusan serbuk kari tersebut..

MIJ yang buta rasa tu pun memberikan pujian..
Dengan menganggukkan kepalanya..
Jadi laaaaaa....

Nanti laa..
Bebila g umah Makcik Rehan..
Aku belajar menjala dengan dia :)
.

.
.

5 comments:

Mimy Hamid said...

kak zel sori sy baca terbahak sebab kelakar...kelam kelibut mami urus nak masak, ngan anak lagi..hahahaha part lawak hasya berenang telor...pastu kena shampoo ngan abg kalep..hahaha sori kak zel tak leh stop gelak

Queenie said...

hahaha..oops, akak terlompat kat sini dari umah GGebang...baca entri ni rasa kelakor gila, bukan gelakkan rupa roti jala tapi...hal ehwal semasa dalam umah. Kdg2 kalau dah nak berlaku tu mmg boleh berlaku serentak kan? STRESS!!

dolu2 memula akak belajor wat roti jala pun camni juga..tu semua bukan salah kita tapi salah roti jala hahaha....

mmg hazab!

kakngah said...

hamik.. si hasya masker 1 badan eh... kehkehkeh!!
kalau tahap kecairan adunan tu batul, mesti jadi menjala. itulah kunci utama. betul tak MR?
eceh!

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Nice try... i know you can do better than that... perhaps you can do better next time...

and jgn lupa jemput we all

iluvtupperware said...

Roti jala tak lawa tak per.. janji pinggan cantik. Peace!