Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, June 11, 2012

Misi baru



12 Jun 2012 - Selasa

Selepas sessi menjaham diri 3 hari..
Semalam dah mula laaa skim diet baru..

Namun, selepas diserang migrain yang agak teruk..
Sampai bebudak dua org tu..
Termasuk apak depa..
Aku nampak besar kecik besar kecik je..

Maka, sebelum tido..
Kantoi minum milo dan cicah biskut..

Namun, tidak ambik nasi & air cukup 3L

Takpe.. let bygones be bygones (tiba2 aku terbayang aerosol Bygon)

Hari ini..

Semangat baru!!

Pagi2 dah panggang ayam dalam oven..
Ayam kampung MIL aku bagi..

Pastu untuk sarapan..
3 biji telur didadar tanpa minyak bersama kacang buncis..
Lupa lak nak cek..
Kacang buncis ni buleh ke tidak?

Takpe... belajar pelan-pelan..

Harap2 hari ini tak pening..
Dan berjaya menyenamkan diri atas treadmill :)

Wish me luck!!!
.
.
.

11 comments:

NurulHudaResad said...

pagi td kita pon silap, yg kita makan ayam goreng tu,aym goreng tepung....patotnya tepung jgn makan dulu....takpe2,belajaq2 duluuu....=)

Mummy said...

wah kak zel wat atkins eh...good luck tau

Wanita Mutalib said...

all the best kak zel.
rasa nak ikut aje akak diet.
tapi ita tak mampu menahan nafsu ah ah ah wakakakakaka :)

maka. akak bertabahlah.
kerana ita tak mampu bertabah seperti akak :)

I want to lose weight said...

akak target tak tinggi pun..
dapat bawah 100kg pun dah OK :)

huhuhuhuhu...

f.m.y said...

Good Luck sis.. Saya pun tengah ber Atkin. Sama-sama la kita..

Saya rasa laaa.. Semalam akak pening tu sebab kekurangan gula yang mendadak kot dalam badan. Masa memula Atkin saya pon cmtu gak. Lepas beberapa hari ok la kot..

imaninarafizal said...

Mau diet jugalah....semua bj dah tak muat dah.....

Shima Shim said...

me also keep trying to lose my weight..waaaa..past 2 years,my weight 53kg n now u noe how???70kg!!!OMG!2 years past x mkn nasi..mkn kenkadang je.mkn sayur n lauk je..then bl stat keje,dh stat mkn nasi n tanpa disedari mkn makin byk until now.but past 2 years until now i mkn ubat kurus..dulu nampak gak la turun nye.sekarang bile makan ubat tu dh x efek pepe.skang pon dah stat diet balik.hummm.tp susah nak turun.hummm..kecewa..

I want to lose weight said...

ambik ubat apa?

Shima Shim said...

mcm2 ubat i ambil..waktu 53kg dulu i amek jusmate.then stop.but bile stop hadoiyaiii die naek.then pnh try fit up, dherbs,2 be model,litchin n now apple fiber..hummm...i mmg jarang mkn nasi tp bdn still x turun.metabolisme sgt rendah..ianya satu tekanan..huhu

fara said...

salam kak..
maaf ase nk mengomen lak..
fara ni baru je nk stat diet kan..berat 85kg..sgt2 ketagih nasik kan..so,nk ty akak la..caner nk stat diet tu,mcm yg biasa2 je la.mcm akak buat dulu2..stress sgt2 20kg naik sng2 je.hehe..

I want to lose weight said...

Fara...

Boleh cuba diet Low Carb kalau tak boleh tinggal nasi..

Tapi hat ni kena bersenam lebih sket untuk bakar kalori..

Boleh google..

Rasanya dalam blog akak ni pun ada cerita pasal Low Carb Diet