Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, May 24, 2011

Macam serik...

Sejak minggu lepas..
Kemain melampau lagi perangai..
Ada lak satu style baru dia..
Kalau kena marah je.. terus keluar gate jalan jauh-jauh..
Lagi kita kejar.. lagi jauh dia pergi..

Kalau duduk dalam hutan.. takpe laa wat camtu..
Paling2 tersadung akar pokok jatuh tersembam je..
Ni depan umah nenek jalan besar..
Depan umah sndr.. bebudak proton bawak motor kemain laju..
Depan umah aki.. kete lalu lalang tak peduli orang..
Dlm kawasan pej pos.. kereta motor bersimpang siur kuar masuk..

Bayangkan, Aki tak pernah jentik sekali pun Khaleef..
Minggu dia Aki pun hilang sabar..
Dia lari dari rumah punya laa jauh..
Kena tarik telinga dengan aki..
Sejam dia bantai menangis.. sedih sgt ler tu..

Pastu cikgu sekolah pun komplen..
Bila cikgu marah.. dengan selamba dia kuar kelas..

Semlm dia wat lagi..
Aku tegur jangan hempas2 keyboard PC PID ni..
Dahlah semua dah hazab2 belaka..

Ewah.. terus kuar PID.. merayau entah ke mana dlm kawasan pos..

Aku start kete.. berlari dia masuk kete takut kena tinggal..
Terus drive smpi balai polis..
Pasang signal terus masuk kawasan balai..

Muka dia dah cuak..

Aku bukak pintu belakang.. tarik tangan dia suh kuar..

"KALEP PERGI DUDUK DALAM PENJARA.. MAMI TAK MAU KALEP LAGI"

Meraung!!!

Agaknya polis2 tu pun heran..
Apa kes laa pulak kat luar tu..
Tapi, nasib baik takde yg kuar tanya :)

Harap-harap menjadi laa taktik aku ni..
Penat wei..
Si kecik lansung takmo berenggang..
Si abang macam-macam hal..

Camne laa orang yg ada anak 6-7 org..
Agaknya klu aku ada anak 5..
Mau berat 50+ kg je kot..

Tetiba!!!!
.
.
.

9 comments:

ratusiput said...

ehehe...aku pun nk terai buat la taktik ko ni zel... :)

Mrs Nazar said...

huarghh 3x..kelako la kak zel niey... mau maccam tu jer ngajo nyer..

dulu adik ana ada sorang mcm ni perangai nyer.. nak kejo dia malu kat org dekat2 umah..dah la tu tak dapat plak tu.. dia punya la lincah..gerutu dlm ati jer lah

harap2 menjadi la tektik kak zel..takutkan dia dgn polis...hahahaha..kalip kalip!! pening kepala mami awk

m.q said...

terbaik punya taktik. mesti kalep tu terkejut besor jugak tu

etiey.com© said...

taktik ni agak0-agak diterima pakai tak? hehe

littlehumblelynn said...

zell

yea lah..aku pun kalo beranak 5-6 org mahu kurus jugak..mana taknya makan hati..kelam-kelibut dgn anak2 ..en papa wat bodos...huhuhu!!

cik iman said...

wahh!!otai gak mak khaleef ni...tp pendekatan tu musti menjadi..")

I want to lose weight said...

Menjadi.. hari ni lansung takde kena marah.. tapi tetiba dia cakap NAK TIDO UMAH NENEK!!

Huuhuhu.. dah tak sayang mami ke?

Mimy Hamid said...

aktik terbaekkkk..hahaha

jas imran said...

klako.. klako... pandai mami khaleef nih buat taktik kotor... haha