Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, May 22, 2011

Penambahan


Ok ni ada satu lagi..

MENU yang disediakan..
Tidak boleh melebihi 1200 cal sehari..Link
So, boleh rujuk di http://www.myfitnesspal.com/
(tq iluvtupperware)

Wpun ni laman web omputeh..
Cer cek kalori KARIPAP..
Ada tau :)

Jangan risau.. kot2 ada yg kata..

TAKKAN LAA DIA MASAK TENGGIRI, SAYA PUN TENGGIRI..

Ala, pandai2 laa kan..
Kalau hari ni tetiba rumah takde tenggiri..
Ganti laa ngn ikan merah ke..
Cuma jangan laa ganti ngn peha ayam KFC :)

Lagipun MENU PLAN akan diberi semgu sebelum..
So, weekend dah boleh penuhkan freezer..

Esok, kalau jumpa..
Aku akan kongsikan..
Menu plan masa pregnant hari tu..
Menu for diabetic..

Ikutkan.. banyak tau akak Zel korang ni turun pas beranak hari tu..
Sebelum mengandung.. berat aku dalam 128kg - 130kg
Sebelum melahirkan Hasya... berat 138kg
Selepas melahirkan Hasya... berat 117kg
Maknanya lepas buang air ketuban.. baby apa bagai..
Turun lebih kurang dalam 8kg :)

Menu yg hospital bagi tu tak menyeksa hidup pun..
Masih boleh makan mee goreng.. laksa..
Karipap.. Kek..
Tapi kuantiti yg perlu diutamakan..

Ok.. lagi cadangan... :)
.
.
.

1 comment:

Faizaharis2 said...

saya benci lipat kain....hahahaha faiz baru prasannn... samaa laaa kiteeeeeeee.....hahahaha....

Alhamdullilah turun jugak berat tu kan....