Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, January 20, 2011

Hari ni berprestasi baik :)

Sudah 2 kali mengepam..
Mengekalkan prestasi 2 oz :)

Ada lagi 3 kali nak ngepam..
Kul 5.00 ptg... 11.00 malam ngn 5.30 pagi..

Kalau kekal 2 oz camni..
Dpt ler bekukan dalam 4 oz..

Selama ni.. dapat 5-6 oz sehari..
Memang habih kat Hasya je belah malam..

Hasya mmg sangat kuat menyusu belah malam..
Selalunya start kul 9 malam.. ngempeng smpi kul 10 lebih..
Pastu ada laa dia tdo dalam 2 jam..

Kul 12.00 tgh malam..
Wajib bagi susu perah dalam botol 2-3 oz..
Pastu dia sambung direct breastfeed dalam 30 minit lagi..
Baru laa lega dia tido smpi kul 3.30 pg - 4.00 pg..
Bangun ni pun.. bagi lagi sebotol.. ngempeng lagi..
Kang nak siang baru dia bangun pulak..

Bangun yang kul 6.00 pagi ni..
Memang dia hisap sekuat mungkin cam nak kasi kering susu badan..
Kalau setakat pipi kembung kempis... tu belum kuat lagi..
Tunggu sampai dia hisap sambil kepala terhangguk-hangguk..
Dengan bunyi tegukan cam minum F&N Strawberi..
Mami dia lak terangkat-angkat bontot tahan sakit puting..

Siang takde dah botol..
Direct sahaja camne citer pun..
.
.
.

7 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

seronoknyaa zel.....mesti semakin montel hasya:):)

zel pakai double pam, dpt extra susu bila ngepam:):):)aku bangga dgn ko zel......:):)

sumimie said...

Wah terujanyer baca anak org kuat nyusu
anak saya lak nyusu ala kadar jer
bila susu kuat laju jer
dia cabut mulut dia, habis basah muka,telinga dan sekitarnya
huhuhu kak mieja
saya dilanda jeles ni

✿etiey erywan✿ said...

alhamdulillah.. rezeki anak!

iswatie "colours of life" said...

bravo zell...mintak laki ko hadiahkan spectra3.....

I want to lose weight said...

Tgh kumpul-kumpul duit nuffnang ni nak beli yang letrik :)

Berangan nak medela mini-e je..

Papa bagi cadangan...

Pakai jelah duit org sedekah pada Hasya.. lagipun susu tu utk dia jugak :))

Shima Md. Zahar said...

zel..
caiyok... saya pun skrg nie tgh dok usaha memenuhkan freezer stok untukk bb bila naik kerja nanti..

memula haritu pakai manual.. jenama pigeon.. perghh gila sakit..
hasil tenusu pun sikit ajer..akhirnyaaa.. impian terlaksana.. pakai yang elektrik punyaa sbb laki saya kesian...baru laa produktiviti meningkat..

noradzlina.kamdani said...

wah..klu mcm tu gayanye zel..xlama lagi hang akn turut berat bdn insyaallah..jgn lupa mkn yg berkhasiat supaya dpt hasilkan susu yg berkualiti utk hasya..
aku mimpi ko dgn hasya la mlm td...