Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, January 23, 2011

Meragam tak kira waktu...

Dulu siang tido malam berjaga..
La ni.. siang malam berjaga..
Mulut sentiasa nak nyot nyot..

Che Tek aku ni.. cam kena karan tau..
Setiap kali dengar dia melalak..
Dua-dua belah contraction..

Agaknya kalau depa leh bercakap..
Masing-masing dok tolak-menolak
Sapa nak kena sua ke mulut Hasya..

Minah ni lak ntah apa sebab..
Susah tul nak tido skang ni..
Kalau tido pun kejap-kejap..
Aku rela lagi dia tido seharian siang..
Pastu malam tido kejap2..
At least siang tu aku dah bantai membuta dengan dia..

Susu yang stock.. konon2 kalau aku g keje kang..
Sumer dah abih dia belasah..
Itu pun tak kenyang-kenyang jugak..
Mata aku ni dah bape kali jeling tin Mamex Gold..
Agaknya susu badan ni susah kenyang..
Dah bantai 3 oz.. ngempeng 1/2 jam..
Tak cukup2 jugak..
.
.
.

8 comments:

Kaseh said...

hasyaa cayam..comeyynya haii

qaseh johanna said...

sabo ye kak zel...kate nk bf..sabo taw..kne tahan..hihi

time ni la hasya nk sshkan mama die..

pearlsweets said...

zel.. ko dah beranak???

laa... lama aku tak jeguk blog ko...

tahniah... ko dapat bb girl ek?? jelesnyer aku...

comel la ci kecik tuh..

HANIZA HUSSIN said...

Kak Zel,

Saya silent reader blog akak...

Nak bagi nasihat, saya pun anak cuma satu tapi saya memang support BF.

Akak, kalau boleh, teruskanlah BF Hasya yek..memang baby yg BF ni suka bergayut jer..kalau bleh 24 jam.. anak saya nak masuk umo 2thn, kalau cuti tu, pantang tengok muka saya, memang minta nenen aje keje dia..

Memang sakit..tambah2 lagi budak dah ada gigi..tapi saya suka bond yang wujud tu..kadang2 kalau rasa sakit, saya tengok mata dia, dia tengok mata saya ilang jap sakit tu..lagi satu, kadang2 baby ni bukan nak menyusu sangat, tapi dia suka dapat bau n rasa kulit kita tu..buat dia rasa tenang and selamat...

Akak, saya pun ceaser dulu..memang letih gilerr bila kena menyusukan sepanjang malam..Cdgn saya, cuba try bagi dia menyusu sambil baring..akak pun leh tido gak...biar aje dia gayut sampai dia sendiri tertido..hehe itu cara sayalah n sampai skrg saya praktis camtu n malam2 saya memang tak terganggu n tak perlu susah2 nak bancuh susu..

Apapun..Good Luck Kak Zel..
Happy Breastfeeding ye..

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

TQ NIZA...

Hasya skang ada masalah kahak..

So, doktor tak advice bagi susu sambil baring..

takut tersedak susu..
(dah jadi masa hari ke-4 menyusu badan)

Lagipun akak takut.. tek akak sebesar buah kelapa tau..

2 kali ganda besar dari kepala Hasya.. buatnya tertindan muka dia ke hape..

Maklum ler.. kadang2 bila tak tido malam.. sekali dapat lelap.. smpi bom meletup sebelah pun tak dengar..

Tapi betul ler.. SANGAT PENAT!!!
Kalau tak pasal masalah kahak dia tu.. agaknya dah lama bagi susu formula.. Ni pun kadang2 mami dia dah menjerit2 cam orang gile tgh2 malam pasal tension..

Skang ni kena perah sebanyak mungkin.. sbb susu perah bagi dalam botol tu je yang boleh bagi dia tdo lama sket..

Malangnya.. susu perah skang ni makin merundum.. Agaknya kena start jugak ler makan lobak putih & longan kering..

PEARLS..

Anak aku dah umur 17 hari taw :)

queline said...

baiknyer bb hasay..nk berbedung..
baby mifzhal, seminggu jer..lepas tu, dh tak leh pakai bedung..kejap jer tgn dh keluar..

sy punya susu bdn lg la kurang...kenkonon nk full bf...la ni, terpaksa campur gak sbb bby nyot nyot puting smpi luka keliling puting...

noradzlina.kamdani said...

sabo ye zel

wanita mutalib said...

sangatlah comel ini budak.
tak puas tgk.
slalu bukak blog kak zel sbb nk tgk hasya hehe.