Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, January 10, 2011

Hasya dah 5 hari..

Masih mengekalkan tema..
Siang Tido Malam Berjaga...
Mungkin tengah mencari cucu di mana ada..
Nenek ku kahwin dengan anak raja :))

Semlm tak sempat nak hapdet..
Sebab ntah camne..
Wpun bagi susu badan..
Pagi smlm dia tersedak susu..
Pastu cam ada kahak pekat dalam tekak..
Lepas aku dapat kuarkan lendir tu..
Baru dia OK..
Kalau tak cam menangis tak lepas nafas..
Panik gak dah aku..

Bawa g klinik dekat rumah ni..
Dia terus bagi referal letter utk ke HBKKB..
Seram pulak aku nak spital gomen..
So, semalam.. bergegas la ke PMC balik..
Disebabkan dia breastfeed.. aku pun terpaksa laa ikut jugak..

Dah x-ray.. semua OK..
Alhamdulillah..

Pagi ni jaundice pulak..
Bawak lagi pi klinik untuk cek darah..
Bacaan rendah lagi.. 2.4..
Esok ada sekali lagi ambik darah..
Huhuhu.. siannya Hasya..

Igt dulu mak dia je hazab cam2 hal nak ambik darah..
Dia pun kena jugak..

13 comments:

Kaseh said...

alahaiiii...cian dia..boyott hasya syg..gewamm...

marziah said...

alolololo tomey nye dia.... tahniah ye zel...Hasya tgh pektis nak join abg kalep dia berjaga malam agknya :)

kakngah said...

bg susu bnyk & kerap. biar jaundice tu kuar ikut urin. kalau tak.. sian bby hasya wey.. kene cucuk amik drh.. jarum panjang sejengkal. aku dah rasa hazabaijan giler ms adf hrtu... :(

cikbedahlaser said...

ade pon update arini..
sentiasa tgu entry akak
comey nye hasya...
ape la pulak peel abg kalip time nih

geraugebang said...

anak akak 3 orang semua jaundice. Ubatnya senang jer... kasi minum susu ibu banyak2. Macam mana nak kasi minum banyak? minum susu badan pulak kan? perah susu ke dalam botol. 2 auns, setiap kali minum (anak minum tau) pastikan habis.Mesti habiskan... kalau dia tertidur, kejutkan. Burpkan dia, sambung beri minum semula... dann buat lagi 2 atau 3 jam selepas itu apabila sudah tiba waktu minum.InsyaAllah. Jangan skip minum. Kalau tidur, kejutkan. Paksa minum...

Syikin said...

hasya adalah sangat montel dan cumell... suka tengok baby bam3

adha said...

geram tgok........ comel.......

Farra Dhelina said...

kesiannya hasya..smga lekas sembuh..

noradzlina.kamdani said...

bg susu kambing pon ok gak..zmn skang mmg baby mudah kena jaundice jg hasya bek2

nurulhudaresad said...

betol3...susu ibu penawar yang baik utk jaundice...montel la ini budak...chumel..

Mimy Hamid said...

alah alah tomei nyaaaaaaaaaaa

noor said...

mm...nampak kat muka dia ada kuning skit...bagi minum air banyak2..nanti ok lah tu...

Mummy said...

kesiannyer kena kuning...rasa cam tak sampai bila tgk dia kena cucuk amik darah...kalo boleh jadi galang ganti...boleh suh bapaknya gantikan...huhuh