Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, January 3, 2011

Perkembangan terkini..

Sudah ada tarikh..
Kat spital KKB, bagi tarikh 8/1/11..
Venue beranak kat Spital Selayang..

Pastu belah petang.. pergi PMC pulak..
Pasal itu adalah hospital bayor..
Maka patient yang tetapkan tarikh..

Sepakat dengan family aku..
Mahu 6hb Januari..
Takde apa yang istimewa pada tarikh ni..
Cuma dekat dengan sabtu & ahad..
Sepadan laa dengan Inche Izman yg dapat cuti ehsan 2 hari je termasuk hari bersalin..

Perancangan yang diberi oleh doctor..

5hb Januari jam 10.00 malam smpi hospital..
Jam 12.00 tgh malam, ubat induce dos pertama akan dimasukkan..
Jam 3 pagi.. jika bukaan sudah 2cm, epidural akan diberi..
Pastu pagi tu kalau takde aral, leh laa bersalin..
Kalau sumer OK..Khamis tu jugak boleh balik..

Cam senang jekan..

Harap-harap biar laaa semudah spt yang telah dirancang..

AMIN...

Pastu hari ni ada adegan yang paling aku takut..
Iaitu selukan yang menakutkan..
Nasib baik aku datang lewat tadi..
Dapat doctor perempuan..
Ikut appointment asal… Kena dengan Dr lelaki..

Laluan belum terbuka lagi..
Yelah awal lagi.. baru 37 minggu 3 hari..
Bacaan darah tinggi baik… 110/70..
Kencing dah tak kotor..
Kepekatan darah sume OK..

Paling best.. baby sudah tidak breech wpun kepala belum engaged sepenuhnya..
memandangkan berat baby sudah capai 3kg..
Ruang untuk dia memusing-musing sudah terhad..
harap-harap kekal ler pada kedudukan tersebut..
.

.


8 comments:

noradzlina.kamdani said...

wah..berite yg bagus...semoga ko slmt hendaknye..eh ape cerite dgn abg kalep? aku ni br nk blogwalking...lama dh pose hu hu hu

kakngah said...

6hb... sama birthdate dengan adief la. lps ni tetiap thn blh jemaah sambut birthday...

aku doakan ko & baby slmt k.. xmo stress sangat. elok2 BP dh ok.. naik pulak nanti. kalau BP naik.. cerah masa depan ko nk kene belah tau... hihihi!!!

ibh_sue said...

Aku doakan semua selamat...
Iskh!..tentu berdebar2 kan ko saat ni...

Lynn Abd Latib said...

zell;

wahh..good news!!adui kena induce ke?apapun bernasib sgt baik dgn bantuan epidural..smg selamat :)

seri said...

Mudahan semuanya berjalan seperti dirancangkan......

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Epidural tu mmg tak sakit ke?
AKu main request je..
Sbb aku tgk Kimora ngn Kourtney Kardashian tu beranak pakai epidural.. kemain relax lagi..

sakit takde.. tinggal nak push kuat2 je..

queline said...

kena seluk...adeihhh..trauma sbb kena seluk byk kali masa nk bersalin hari tu....

apapun, semoga selamat semuanyer zel...amin...

leeja said...

zel, dah nk bersalin ...
take care yer. semoga selamat semuanya key.