Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, January 27, 2011

Mana seru?...

DIET.. tak sampai seru?!!

YE.. belum lagi..
Aku pun tak tau bape ntah berat terkini aku..
Dulu masa beranakkan Khaleef..
Banyak kilo gak hilang...
Dari 103kg.. menurun ke 80kg..

Yang kali ni tak tau ler..
Sebab penimbang kat umah mak aku ni dah jahanam..
Suh laki aku ambik kat umah.. dia malas..
Katanya MAMI DAH NAMPAK KECIK SKET..

SKET mana cukup..
Ambik laa hati bini awak ni Jiman sayang...
Perut dah berbelah ni nak kuarkan anak awak..

Tapi betui laa..
Beranak ceaser ni..
Perut tak mengecik..
Kecik sket je..
Tak tau laa sebab isi dalam masih bengkak ke hape..
Tapi mmg perut rasa berat..

Tak cam beranak normal..
Perut cepat rasa sedap balik..

Skang ni.. cam orang pantang yang lain..
Hajah Norlia kasi makan nasi 3 kali 1 hari..
Kalau masa Khaleef.. tak boleh menambah kalau makan..
Masa Hasya ni dia tak kisah ler pulak..
Maybe sbb kali ni aku fully breastfeed baby..

Breastfeed mmg mudah lapar..
Kadang-kadang baru hadap nasi satu pinggan..
Sejurus pastu bagi Hasya minum..
Dan-dan tu perut berbunyi kuat balik..
Cam belum makan apa-apa..

Kesimpulannya..

Inche Izman..
Sila belikan bekalan makanan berkhasiat untuk isteri kamu ni..
Tadi saya dah request kat mama nak pi kedai sendiri..
Dia balas 3 perkataan je "JANGAN NAK MENGADA!"
.
.
.

5 comments:

Kaseh said...

takper zel..tungguko sihat tul baru start diet..skang fokus utk hasya jek. kena mkn gak..nak ada susu yg berkualiti hehe

cu734ngel said...

babe...ive got the best way to kecilkan balik perut tu..and also kasi hilang all the stretch marks..kwn i ceaser and alhamdulillah now dah okie sepenuhnya..orang yang ceaser ni pon, bukan ley pakai barang2 sebarang sbb kalau tak sakit kan?pape, emel i kat cru314ngel@gmail.com

ratusiput said...

caesar mmg cmtu zel perut.kalau jalan perut gego dulu.aku ni dua anak dedua caesar..eheh...

Ida chubby said...

kak zel...kongsi menu masa pantang kak zel camana...mak akak masak kan pe??

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Mak akak masak ikut sempat dia..
Tkde yg menarik pun..

Pusing-pusing

1- ikan masak asam
2- ikan masak halia
3- sup ikan
4- ikan bilis goreng bawang