Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, April 13, 2011

Banyak perkembangan positif...

Was-was juga mula2 nak masukkan Khaleef ke Tadika Masjid..
Bukan apa..
Sering dimomokkan bahawa..

MURAH ITU TIDAK BERKUALITI..

Yelah.. yuran Rm20.00 je sebulan..
Sekolah siap ada makan lagi waktu rehat..
RM20.00.. bekalan biskut Oreo dia sebulan pun tak lepas..

TAPI...

Khaleef sekarang ni tak sama dengan yang dulu..
Masa sekolah lama..
Dia sangat pasif budaknya..
Time senaman.. menari.. lompat-lompat..
Dia akan berdiri kat satu spot dan wat tak reti je..

Pastu jarang sangat tengok dia berinteraksi dgn kawan2 dan cikgu..
Satu hal masalah bahasa ler..
Sebab depa sumer cakap mandarin..

Kat Tadika Masjid pulak..
Dia sentiasa happy je dengan kawan-kawan..
Siap suh aku beli biskut Oreo 3 bungkus..
Nak share dengan kawan-kawan..
Bangun pagi nak suh mandi bukan masalah lagi..
Cuit sket je terus masuk bilik air..

MEMBACA - belum buleh lagi wei.. :)
Tapi huruf2 dia dah kenal banyak..
1-1o cakap melayu dah tak tunggang langgang..
Doa dah macam2 dia hafal..

Tapi satu je..

Doa makan dia makin lama makin pendek..

Skang dah tinggal..

Allah Humma Kalip Kana.. Wa Tina.. Bannar..
Ya Allah jauhi kami dari azab api neraka
.
.
.

4 comments:

ratusiput said...

ehehe...maybe kheleef lbh selesa dgn persekitaran skang yg ble ransang dia buat apa yg dia suke..takpe zel...murah tak semestinya tak berkualiti.aku bli purse sembonia bru bape bulan pakai dh berbulu sana sini.bli purse pasar malam tahan bertahun2...jd yg mahal itu tak semestinya berkualiti.

Mamma said...

aku mmg cadang nk anta kat tadika JAIM gak tau, yuran RM20 gak tp alik petang tadok org nak jaga lak..tgk anak jiran aku anta tadika JAIM, mcm2 doa dh hafal, anak aku tau doa makan n tido je..kagum tol aku tgk anak jiran tu

Lemangcute Comel Yang Dilindungi said...

hahaha..confirm boleh cepat makan bila doa makin pendek..aminnnn..hahaha

Nora said...

anak saya pun tadika kemas... yuran sebulan RM20 jek... masa masukkan akak kata... jangan kedekut sekolahkan anakk.. terasa sangat hati... padahal saya pilih sebab dekat dengan umah mak... sekarang ni, 3 kul pun dia dah boleh baca.. cume pelatlah :)

takpalah.. mulut orang tak boleh nak kita tutup kannn ...