Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 25, 2011

Tuhan tak suke...

Habis hal adik..
Abang lak wat hal..

Hari ni dia bantai balik sndr dari tadika..

Memang laa tadika tu sepelaung je dari pejabat aku..
Tapi kete & motor kuar masuk pej. pos banyak..
Dah ler tu semua kemain laju lagi..

Aku bukan ambik dia lambat..
Tepat 12.15 spt biasa..
Tapi masa nak ambik beg dia..
Cikgu dia mengadu..
Hari ni Khaleef kemain buas lagi..
Satu hape keje sekolah pun dia takmo buat..

Dengar cikgu cakap camtu..
Dia terus cabut..

Sampai pejabat..
Aku leterkan laa smpi tak mahu..
Kang kalau kena langgar ke.. kena culik ke..
Aku yg nak menjawab..

Cam-cam laa aku marahkan..
Semua benda laa aku sebut..
Penjara.. polis.. rotan.. cubit..
Semua aku cakapkan bagi dia psiko sket...

Last-last dia jawab apa tau..

CIKGU KATA, TAK BAIK MARAH-MARAH...
TUHAN TAK SUKA!!!
KAN MAMI KATA TAK BOLEH LAWAN CAKAP TUHAN?!!
.
.
.

4 comments:

.::CeK LaLa::. said...

aku pon skang dh tak leh nak memarah bebudak berdua tu sesuka hati... Dah pandai 'membahasakan' aku dh skang..
Ibu tak blh ckp jerit2, nanti Tuhan tak suka...
Ibu tak blh ckp marah2, nanti TUhan tak suka...
Haihhh...

Amiizaa2001 said...

ooohhh ayeep yg bijak:)
mesti mmummy tk bising dah:)


waaa pandai balik sendiri...bahayanya takut eksiden jerk.

m.q said...

tensen dak mami????
heheheh

ratusiput said...

hamik ko sebijik!ahahaha...