Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, April 5, 2011

Julung-julung kali..

Hari ni aku muncul awal kat Tadika Mesjid..
Saja nak intai2 budak Khaleef..
Ada satu hari mgu lepas aku gi..
Dia tgh berdiri belakang whiteboard..
Cikgu lak tengah mengajar depan tu..

Terus aku jerit dari tingkap.. MUHAMMAD KHALEEF!!!!

Kelam-kabut duduk balik tempat wat keje..
Cikgu pun ikut terkujat..
Tu aksi spontan bila tetiba mami dia naik giler..

Hari ni aku intai.. dia tengah tekun menulis..
Tepat 12.15 tgh.. pintu dh terbuka.. kawan2 dia terpa aku..

MAKCIK.. KALEP BANYAK KERJA..

Aku pun masuk laa nak tgk dia buat apa..
Rupanya tengah buat keje Matematik..
Khaleef baru dapat buku latihan..
Sebab dia masuk sekolah kan lambat 2 bulan..
Mac baru mula.. April baru dapat buku..
So, banyak laa dia nak kena kejar..

Sekali cikgu cakap...

SEPAGI JE DIA DAH SIAP SAMPAI SAMA DENGAN KAWAN YANG MASUK AWAL
KALEP NI PANDAI JE.. BUAT KEJE PUN CEPAT.. TAPI IKUT MOOD

Wuhuuuuu...
Wpun dia ikut mood..
Tapi mami tetap bangga jugak..
Khaleef tak pernah sapa puji tau..
Sume kata dia malas.. lambat.. suka main-main..

Dia pun kemain suka kena puji dengan cikgu..
Suh mami cepat-cepat telefon nenek bagitau cikgu puji..

On d way balik jalan kaki ke PID..
Mami tanya, hari ni belajar apa lagi?

JANGAN LAWAN IBU
JANGAN LAWAN AYAH
JANGAN LAWAN MAMA
JANGAN LAWAN PAPA

Abih tu kenapa Kalep suka lawan mami?

SEBAB MAMI TAKDE!!!!

huhuhuhuhu :(
.
.
.

11 comments:

Adibah said...

anak ko mmg loyar buruk la..kalep..kalep..

Natrah Norlin said...

adoi kalep...pandai betul dia menjawab..yer la..mana tumpah nya kuah kalau tak ke nasi...hehehe

Amiizaa2001 said...

hheheheheh pandai ayeep....

Zana said...

kena soh cikgu ajar semua nama panggilan utk ibu la camnih....pandai betoi la kalep nih...heheheh

m.q said...

ahaks...pandai dia melawak

ratusiput said...

kahkahkahkah...betul gak tu.bukan salah khaleep tu kalau lawan mami.salahkan cikgu sbb takde nama mami dlm list.

littlehumblelynn said...

zell

geli perut aku baca ayat khaleep last sekali tuh..menurun sapa tuh>.hehhee..

gebu's fairy tales said...

itu sbblah budak kena bagi galakan kan kak zel? Nasib baik la kalep tak down sbb asik kata dia malas dan lambat. See?? go kaleep go!!

Dilla Ady said...

kalu sy jadi cikgu tu pun terkujat akak duk jerkah tepi tingkap..huhuhu

biase la kan, perangai anak mane same masing2..

Va Va Voom said...

Hahahah noty boy!

noradzlina.kamdani said...

kot ye pun ko nk marah kalep agk2 la zel...