Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, May 9, 2012

Hari yang cukup menguji.. Ujian tandanya Allah sayang pada kita :)

Hari ni cam lepas satu.. satu..

Bermula dengan berita pasal kerja PSH aku ni..
Dah nak sampai ke penghujung..
Tak lama lagi SAHM la aku...
Cukup stress dah..
Sedangkan bergaji harian ni pun dah sangap..
Ni pulak tak bergaji..

Aku stress pasal tu smpi tengahari..

Lepas ambik Khaleef dari sekolah..
Sementara tunggu lunch hour tu..
Aku layan laa FB..

Sekali jumpa video IRA pukul anak tu..

Ya Allah.. aku tak pernah rasa emosi terganggu cam hari ni..
Selalu je aku tgk video org pukul budak..
Mandikan dengan kaki la..

Tapi yang ni..
Memang buat jiwa aku kacau..
Nak lak baby tu ala2 baya Hasya..
Rambut pun sama..
Bunyi nangis pun sama..

Mula-mula aku igt kat nursery..
Sebab ada ramai sangat penonton..
Cam2 la aku carutkan..

Rupanya itu mak kandung dia yang dah GILA!!

Mula2 menyesal aku kutuk2 yg snap video tu..
Tapi pikir2 balik..
Kalau nak bukti pun..
Sanggup ko rakam smpi 4 minit lebih..
Aku yang tengok melalui video ni seminit pun tak tahan tengok..

Ira tu skang ada dalam penjara 18 bulan..
Harap-harap dah kuar kang..
Gila babi dia tu dah hilang laaa..

Kemudian aku balik rumah..
Nak menyetelkan kain baju tak basuh..
Sebabnya semlm aku tido umah Hajah Norlia..
So, tak sempat nak basuh kain..

Dalam 4.30 gitu adik bongsu aku call..
Minta tolong jemput kat Tesco Bukit Beruntung..
Aku ok je.. cuma aku minta masa nak charge HP jap..
Sbb hp aku mmg tgu masa nak kong..

Dekat kul 5.00 gitu aku pun kuar laa sama Kalep..
Ikut highway..
Lepas je gerbang Bernam Jaya tu..
Tiba2 kereta rasa semacam..
Bergegar giler..

Dekat2 nak sampai exit Lembah Beringin makin menjadi-jadi..
Siap ada bunyi gedung gedang kat tayar depan..
Aku terus ambik keputusan keluar exit tu..

Call adik aku.. call mak.. call laki..

Mak aku suh patah balik Tg Malim..
Tapi rasa cam kete dah tak buleh nak jalan..
Dalam takut2 tu hala gak kete tu balik Tg Malim..
Ikut highway jugak..
Dalam tu bawak 20-30 km/j jer..
Tayar mmg rasa cam akan tercabut bebila masa je..

Akhirnya berjaya gak aku smpi exit Tg Malim..
Masa nak hala ke tol.. naik bukit.. berpusing tu..
Betul2 rasa sat g hilang laa tayar depan ni..
Dah ada  bunyi cam meletup2 siap..



Cina ni cek..
Terus dia cakap drive shaft..
Cumanya dia tak pasti belah mana..
So, dia bukak belah kanan dulu..


Ni belah kanan.. pecah.. siap terkulai lagi..
Sebalik sebelah lagi pun pecah..
Ganas tak ganasnya..


Lepas tukar kanan.. test drive..
Masih ada gegar tayar kiri lak..
So, bukak la jugak...

 

Ni belah kiri..
Pecah jugak!!!

Adoi.. abih budget nak ke Sarawak minggu depan..
Memang jalan2 naik kapal terbang.. makan minum jelah...
Shopping2 tarak.. huhuhuhu :(



Takpe la..
Janji anak2 penawar duka ada..
Sayangi laa anak-anak anda :)
.
.
.


6 comments:

zatie_izzati said...

Betul tu kak zel, redhakn je... Ape la sgt ujian kete rosak tu nak dibandingkn nikmat anak2 comel yg Allah beri

ibh_sue said...

Betul tu zel. Haku pun ntah mcm mn hari ni ble terjebak jg tgk video tu. Sblum ni mmg x mo tgk sbb takut. Hadoiii mengigil badan. . Nak kuar air mata dgr tangisan bb tu. Kejammmmmm tu ja boleh ckp. Teringat2 weh sampai la ni.

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Biasa la tu, kereta... kalau dry shaft tu, memang elok tukar 2 sekali...

kakngah said...

aku tak tgk beb! kang aku emosi terganggau pengeluaran susu aku. tp, aku tetap nak menyibuk. si ira tu rakam sndr ke??

I want to lose weight said...

Tak ada jiran dia tolong rakamkan.
Nak wat bukti bagi kat polis..
Tapi mmg kejap giler..

AIN NAZRI said...

nasib akak tak apa2... alhamdulilah.. bercuti dgn anak2 pon ok