Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, May 27, 2012

Meh layan si kenit Hasya


Baru lepas makan biskut Captain Munch..
Tu yang mood ada baik..

Hasya ni kuat makan..
Tapi takmo makan nasi..
So, kena sediakan kudap2 banyak sket utk dia..

Bagusnya.. dia ni suka makan sayur..
Kacang buncis.. sawi.. kangkung... carrot..
Tumis ke.. rebus ke..
Bagi dia semangkuk.. kejap je habis :)


Hasya dah berumur 1 tahun 5 bulan..
Ikutkan dia ni cakap cepat dari abang..
Dia boleh cakap
1- Tup (tutup)
2- Ayeer (air)
3- Andi (mandi)
4- Inyum (minum)
5- Opom (tidur)
6- Nyeng Nyeng (nenen ler)

Part gigi memang juara..
Cepat je penuh gigi dia..
Bab air liur menjejun..
Ni keturunan.. tak leh wat apa dah :))


Rambut je takmo tumbuh..
Ini lain sket dari abang..
Yang abang sampai 2 minggu sekali kena g gunting..
Yang ni smpi tak tumbuh-tumbuh..
Tapi, nasib baik tak botak..



Dia suka tengok gambar kat buku..
Macam abang jugak..
Dia tak suka koyak2 buku..
Yang dia suka.. MENYEPAH!!!


Lagi satu..
Mungkin sebab pengaruh dari abang..
Dia suka main kereta2.. kapal terbang... motor.. bola..
Mami dah beli macam2 patung.. bear..
Semua bolayan..
Paling2 dia cium muah muah..
Pastu dia sepak pi laaaa..

Setakat ni jauh lebih senang bela Hasya dari Kalep..
Maybe sebab dah anak kedua..
Mami pun dah ada experienced..
Pastu papa pun ada sini..
Abang Kalep pun boleh harap jaga adik dia..
Walaupun kadang2 rasa cam nak telan 2-2 ni masuk balik dalam perut :))

Hobi depa menyepah rumah ni..
Makin menjadi-jadi..
Sampai mami dah berkira-kira..
Nak beli kotak besar.. pastu simpan semua mainan..

Tapi, papa kata.. itu part of learning (jgn percaya papa cakap omputeh)
Lebih kurang camtu laa maksud dia..

Oklah.. tapi sila tolong kemas sama :)
.
.
.

2 comments:

noradzlina.kamdani said...

ank2...

quezul said...

cepat yer ckp..mifzhal tk pandi ckp lg..ada lah bunyi2
yahh=ayah....
ahhh=abang
bunyi buuu, time nangis jer...tu jer kot...