Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, May 21, 2012

Sarawak Part VII - Kek Lapis Dayang Salhah


Ni satu lagi tempat wajib pergi..
Dah tu kalau nak pergi..
Jangan makan dulu..
Sebab kat sini ada banyak kek free untuk dimakan :)


Kalau korang stay belah Bandar Kuching..
Nak ke kedai Dayang Salhah ni kena naik bot..
Sebab kedai ni belah Petra Jaya..
Betul2 tepi sungai..


Ni semua boleh makan..
Kalau habis, depa tambah lagi..
Kegemaran aku tentu laa yang ada cheese..
Pastu Chocolate..

Ada 2 jenis kek lapis ni..
Yang RM10.00 buat pakai mentega..
Hat ni paling sesuai dibawa balik untuk cenderahati sebab jenis kering..
So, tak payah risau kek berkulat ke hape wlu lepas 3-4 hari..



Sejenis lagi pakai buttercup..
Hat ni basah dan mahal sket..
RM20.00 satu pek..
Tapi sedap yang amat...

Aku ada beli yang butter ni..
Tapi makan terus kat dalam hotel..
Takde tunggu balik sini dah :)


Ni makanan lain selain kek lapis..
Ada rencah laksa S'wak..
Kerepek.. popia gulung..
Sos dan macam2 lagi laaa...


Ada rupanya gambar i dan MIJ..
Mak aaiii cam buah tembikai potong senget!!!

pesanan : TOLONG JANGAN PM ATAU EMEL AKU PASAL UBAT KURUS!!


Muka kenyang makan kek lapis..
Ni sebenarnya lawatan kedua kami ke sini..
Hari sebelum tu adik aku ngn askar dia tak kuar kete..
Sebab askar2 dia tido..

Tourist guide kami..
Dia pun ada jual kek lapis jugak..
Tapi base on order sahaja..
Saja-saja nak wat kek lapis tarak..

Dia specialized Kek Lapis Choc Cheese..

Mak aii.. dengar nama akak ngences dah wei!!!



Budak ni aku tak tau apa yang dia suka sangat..
Gigi susu dah cam kapak..
Gigi betul.. tak tau laa aku..

Sapa-sapa yang air liur dah menjejes tu..
Tak payah laa terkelam-kabut nak bukak airasia.com..
Kek Lapis Dayang Salhah ni korang boleh beli online..

1 kek + pos laju RM7

Kira kalau kek yg RM10.00 tu jadi RM17.00 jelah..
Masih berbaloi lagi..
Sebab kek lapis Dayang Salhah ni..
Aku berani potong kuku kaki sangat-sangat lazat...
Tak caye.. cer order Cheese Cadbury..



.
.
.

No comments: