Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, May 27, 2012

Tadi malam "kena"


Budak Ahmad ni..
Skang mulut dia dah pandai macam-macam..
Itu baru tadika Masjid..
Kalau dah masuk sekolah betul nanti..
Ntah hape2 laa lagi perkataan keluar...

Mula-mula aku dengar sekali dia cakap kat papa...

Papa dia bising2 suh kemas mainan..
Pastu dia balas..

"Papa ni bising betul laa.. Bodoh!"

Aku jeritkan dah...
Aku cakap.. sekali lagi mami dengar.. siap!!

Pastu sebelum tido..
Dia yang menggatal main PSP depan Hasya..
Adik dia ni pantang tengok gadget2 ni..
Merampus laa dia nak PSP tu..

Aku ambik dari Kalep..
Bagi adik dia pegang sekejap..

Tiba-tiba..

"Bodoh laa mami ni"

Ni betul2 nak kena..

Terus aku cubit pipi belah kanan dia kuat-kuat..

Pastu meraung laaa bawah bantal..
Sampai tertido..


Bangun pagi ni tengok bibir dia bengkak..
Mata sepet..

Tang yang aku cubit tu takde pulak bengkak ke hape..
Maybe effect dia menangis sebelum tido tu kot..

Elok gak..

Dia bising tanya apsal muka dia camtu..

Mami jawab..

ITU BALASAN ALLAH SEBAB KALEP CAKAP MAMI NGN PAPA BODOH..
NAK CAKAP LAGI?

Terus geleng kepala 10 kali :))
.
.
.

4 comments:

Mrs Nazar said...

sabaou jer lah... bila bdk2 ckp mcm ni..memang bley berderau kan darah... hihihi... dapat lak ckp bila kita cubit..dia kata x sakit pun...maka mendapat la lagi...

amal said...

aduh budak2 skrg kan.. huhu sbar jela

noradzlina.kamdani said...

klu parents aku dlu zel...nak2 lg ayah aku; dia amik cili hidup yg merah tu dicili2nye mulut aku...tobat xmo sebut lg...

Mummy said...

kekadang memang kesian kat diorang tp tu jer cara nak ngajar...anak sy penah ckp 'babi'..tp dia ckp bukan sebab marah tp macam mengejek suka2...sy jentik mulut dia...lama2 tuh tak brani dah ckp...