Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, May 21, 2012

Sarawak Part VI - Terubuk Masin


Dah mual ke belum korang?
Ada 6-7 entry lagi sedang berbaris :)

Kali ni entry terubuk masin yang pemes sangat kat S'wak..
Tempat yang betul nak beli ikan ni..
Mesti ke Pasar Satok..


Ni telur ikan terubuk yang mak aku idamkan sangat..
Malangnya.. harga terlalu mahal..
Tau dak sepeket kecik tu berapa?
RM120.00 hokay!!

Terus mak tak jadi beli..
Ngences ler wei.. :))

Tp mmg sangat tak berbaloi..
Nasib baik ada org S'wak follow sama..
Makanya mak aku pun dah tau camne nak wat telur terubuk masin ni..



Ikan ni dijual ikut saiz..
Makin besar makin mahal..
Pastu ada jenis pulak..
Kalau terubuk import dari Thailand murah sket..
Kalau terubuk local dari Sg S'wak, agak mahal..

Nak bezakan..
Tengok sisiknya..
Kalau bulat2 itu local..

Sekali lagi ni tips dari kawan aku :)
Untungkan kami..


Tak payah risau camne nak bawak naik flight..
Depa selalunya dah packing elok smpi tak kuar bau..

Namun, bila dah smpi umah..
Unpacking..
Sila laaa nikmati aroma bau menusuk kalbu..

Disebabkan bau itu...
Aku, sekor pun tak simpan kat umah..
Abih semua kasi kat orang..

Nak makan kang.. aku tunggu Hajah Norlia roger :)
.
.
.

No comments: